برگزاری مردمی آزمون سراسری حفظ قرآن
کد خبر: 3668138
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
رئیس سازمان اوقاف تأکید کرد:

برگزاری مردمی آزمون سراسری حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم مردمی شدن آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در سال 96 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، نشست ستاد ملی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و نمایندگان سایر نهادها  در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ در سخنانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت چندین میلیونی حافظ قرآن اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر قرآنی شدن فضای جامعه و جذب جوانان به فرهنگ قرآنی و تربیت میلیون‌ها نفری حافظ قرآن تاکید دارند.
وی با اشاره به اینکه جلسات کارشناسی در حوزه فعالیت‌های قرآنی باید به ‌صورت جدی برگزار شود، افزود: از تمامی دستگاه‎هایی که متولی برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در سال 96 هستند از جمله مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش می‌خواهم که با نگاهی مردمی این مسابقات را اداره کنند.
رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه هرجایی که فعالیت‌ها و برنامه‌ها  مردمی اداره شود، موفق خواهیم شد، تصریح کرد: یکی از عوامل موفقیت حماسه اربعین حسینی هم مردمی بودن و مردمی اداره شدن آن است.
در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و  محمدعلی  خواجه پیری دبیر کارگروه قرآن بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء(عج) و ... برگزار شد، الزامات و اقتضائات برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در سال 96 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
captcha