اهدای کیت‌های حجاب توسط دانشجویان کانادایی به قربانیان
کد خبر: 3668159
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

اهدای کیت‌های حجاب توسط دانشجویان کانادایی به قربانیان

گروه بین‌الملل: یک دانشگاه کانادایی با راه‌اندازی طرحی، به بانوان محجبه‌ای که به خاطر حجابشان مورد حمله قرار می‌گیرند، کیت‌ یا بسته‌های حجاب هدیه می‌دهد.

 اهدای کیت‌های حجاب توسط دانشجویان کانادایی به قربانیانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ این طرح یک تلاش مشترک از سوی دانشگاه «دالهاوزی» و گروه پژوهشی منافع عمومی در استان «نوا اسکوشیا» در کانادا است.

ایده اجرای این طرح در گفت‌وگوهایی که در پی حمله به مسجد «کبک» در ماه ژانویه و کشته شدن 6 نمازگزار این مسجد انجام گرفت، مطرح شد.

شورای دانشجویان دانشگاه دالهاوزی و گروه پژوهشی استان نوا اسکوشیا از نگرانی دانشجویان مسلمان نسبت به امنیت خود بعد از این حمله می‌گویند.

آن‌ها امیدوارند که این کیت‌های حجاب ضمن افزایش آگاهی‌ها در مورد خشونت‌ها علیه مسلمانان، قربانیان را تشویق می‌کند که آرامش خود را به دست آورند و این جرائم را به پلیس گزارش دهند.

طراحان طرح اهدای کیت‌های حجاب در بیانیه‌ای اعلام کردند: با افزایش حملات خشونت‌آمیز علیه زنان اقلیت، این کیت‌ها طراحی شد که حاوی روسری و دستورالعملی برای بازیابی آرامش و شماره‌های ضروری برای گزارش دادن جرائم رخ داده است.

آن‌ها معتقدند که اظهارات دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سیاست‌های وی در منع ورود مسلمانان به آمریکا، سبب افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در کشور کانادا نیز شده است.

آن‌ها می‌گویند: سیاست‌های اینچنین از سوی کاخ سفید سبب افزایش اعمال خشونت و تعصب به صورت فیزیکی علیه مسلمانان شده و متاسفانه برخی از زنان مسلمان از گزارش کردن این جرائم اجتناب می‌کنند از این رو با راه‌اندازی این طرح تلاش کردیم که پاسخی فیزیکی و هدفمند به این معضلات بدهیم/.

captcha