ارسال 205 اثر به جشنواره شعر خاوران در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3668202
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
رییس حوزه هنری خراسان‌جنوبی خبر داد:

ارسال 205 اثر به جشنواره شعر خاوران در خراسان‌جنوبی

گروه فرهنگی: رییس حوزه هنری خراسان‌جنوبی از ارسال ۲۰۵ اثر به جشنواره دانشجویی شعر خاوران خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره ۱۱ آذرماه در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، امروز هشتم آذرماه،  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین جشنواره شعر دانشجویی خاوران در خراسان‌جنوبی با دو موضوع شعر آزاد و بخش ویژه پیامبر رحمت(ص) برگزار شده است.
وی افزود: محدودیت شرکت تنها دانشجویان در این جشنواره یکی از برجستگی‌های جشنواره محسوب می‌شود.
رییس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان در حلقه مدیریتی جشنواره از دیگر برجستگی‌های این جشنواره است، تصریح کرد: ۲۰۵ اثر برای دبیرخانه ارسال و داوری شده است.
کریمیان ادامه داد: از مجموع اثرهای ارسال شده ۹۳ اثر در حوزه شعر سپید، ۷۸ اثر در حوزه کلاسیک و ۳۶ اثر ویژه پیامبر رحمت(ص) بوده است.
وی با بیان اینکه از ۱۰ دانشگاه و شش شهرستان به این جشنواره اثر ارسال شده است، اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره یازدهم آذرماه امسال از ساعت ۱۸ در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.
رییس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کارگاه شعر سپید نیز یازدهم آذرماه امسال ساعت ۱۶ در محل حوزه هنری استان برگزار خواهد شد، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره رویش شعرای جوان و خوش ذوق در حوزه دانشگاهی است.
کریمیان با بیان اینکه جشنواره دانشجویی خاوران سال آینده به صورت گسترده‌تر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: چهار نشست ادبی شامل کارگاه داستان نویسی، شاهنامه خوانی، انجمن شعر خاوران و نقد حرفه‌ای شعر تحت عنوان انجمن شعر گلستان نیز به صورت هفته‌ای در محل حوزه هنری استان برگزار می‌شود.
وی از راه اندازی جشنواره شعر طنز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره شعر دانش‌آموزی را نیز در دستور کار داریم.
رییس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری هشت برنامه محوری به مناسبت هفته وحدت از سوی حوزه هنری، اظهار کرد: کمیته هنری ویژه هفته وحدت در استان تشکیل شده است.
کریمیان با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در هفته وحدت، بیان کرد: برگزاری نشست ادبی با موضوع پیامبر اکرم(ص)، برگزاری نشست پاتوق نمایش، اکران فیلم‌های مستند و برجسته ملی، اکران نمایشگاه پوستر با موضوع پیامبر(ص) از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.
وی ادامه داد: کاریکاتور با موضوع داعش، ایجاد کمپین در فضای مجازی با موشوع وحدت، خوانش کتاب با موضوع خاطرات تقریبی، معرفی کتب ادبیاتی و دیدار با شعرای اهل سنت، از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان در هفته وحدت است.
رییس حوزه هنری خراسان‌جنوبی یادآور شد: حوزه دانشگاه‌های استان بسیار قوی است لذا امیدواریم بتوانیم در تربیت هنرمند آیینی در حوزه شعر موفق باشیم.

captcha