فداکاری لشکر ویژه 25 کربلا در عملیات والفجر 8 برگ زرینی است در تاریخ دفاع مقدس
کد خبر: 3668311
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

فداکاری لشکر ویژه 25 کربلا در عملیات والفجر 8 برگ زرینی است در تاریخ دفاع مقدس

گروه فرهنگی: فداکاری لشکر ویژه 25 کربلا در عملیات والفجر 8، برگ زرینی است در تاریخ دفاع مقدس، افتخار پیروزی شما در پا گذاشتن در سرزمین فاو در تاریخ جاودانه است، این افتخارات از آن شماست و ما به وجود چنین لشکری و چنین مردمی و چنین استانی افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از فارس، در آرشیو مطالب حوزه دفاع مقدس، متن صحبت‌های سردار شهید حاج احمد کاظمی در سال 1384 در مراسم معارفه سردار شالیکار به‌عنوان فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا را یافتیم، که آن زمان این سردار پرافتخار فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران را به‌عهده داشت.

وی افزود: شنیدن صحبت‌های بی‌ریا و متواضعانه حاج احمد کاظمی خالی از لطف نیست و برای بسیاری از رزمندگان مازندرانی یادآور خاطرات خوشی است.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما … و امت شهیدپرور مازندران و گلستان بالاخص شهدای لشکر پرافتخار 25 کربلا و امام شهیدان و با سلام و درود به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای.

خیلی خوشحال هستم و سپاسگزارم از حضرت حق که امروز توفیق پیدا کردم در جمع شما عزیزان، هم‌رزم و دوستان دوران دفاع مقدس حاضر شوم و توفیقی بود که امروز به استان قهرمان‌پرور و امتحان‌داده مازندران سفری داشته باشم دوستان و عزیزان، به لطف خدا امروز جمهوری اسلامی دارای عزت، افتخار و سربلندی در دنیاست.

امروز در جمهوری اسلامی روح وحدت، هم‌دلی، یکپارچگی، تفاهم، دلسوزی برای ملت و کار برای مردم شکل گرفته است.

امروز دشمنان اسلام و دشمنان ایران اسلامی عزیز سرشکسته و وامانده در دشمنی خود هستند.

آمریکای جنایتکار هر آنچه که از دستش برآمد برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی تا به امروز کم نگذاشت و هر اقدامی که می‌توانست برای از بین بردن یک حکومت به کار آید را در ایران اسلامی به کار برد.

با نگاهی به سه دهه پرافتخار جمهوری اسلامی می‌بینید که چه کرده‌اند.

کدام‌یک از مشکلاتی که برای یک کشور می‌توانست سخت‌ترین شرایط را به‌وجود بیاورد برای ما نکردند.

جنگ، تلاش برای تجزیه اقوام مختلف، دخالت در امورات کشور، تفرقه، شکاف و هر آنچه که بود را برای ملت ایران به سخت‌ترین وجه ممکن دنبال کردند.

جنگی را روی دست ملت بزرگوار و خدایی ایران گذاشتند که سخت‌ترین شرایط را بر این ملت تحمیل کرد و زمانی نیز به ما حمله کردند که شرایط سختی وجود داشت.

زمانی که ملت ایران تازه انقلاب کرده بود و در حال دولت‌سازی، تشکیل و ساماندهی سیستم‌های مدنی بود.

جنگی تمام‌عیار در زمین، هوا و دریا به وسعت تمامی مرزهای شمال غربی، غربی و جنوبی ایران، یک مرکز مهم اقتصادی کشور را زیر آتش قرار دادند.

مراکز نفت‌خیز ما را مورد تاخت و تاز قرار دادند، یک آبراه مهم بین المللی را مورد تعرض قرار دادند و همه مراکز حیاتی و شهرهای بزرگ ما را زیر موشک‌های خودشان بردند، سخت‌ترین و مرگ‌بارترین سلاح‌ها را علیه ملت ما به کار گرفتند.

یک ملت بزرگ که سالیان سال در کنار اقوام خودش زندگی مسالمت‌آمیزی را داشت، اختلاف بیاندازند و موضوعات کردستان را به‌وجود آوردند.

در همین منطقه شما بحث گنبد و در منطقه جنوب شرق بحث بلوچ و در منطقه جنوب غرب موضوع خلق عرب، این‌ها را تواماً با جنگ با یک دولت آبدیده‌ کهنه‌کار به ماتحمیل کردند ولی ملت ایران پیروز شد.

این پیروزی حاصل فداکاری، رشادت، شهادت و ازخودگذشتگی ملت ایران است، این پیروزی حاصل وحدت، یکپارچگی و اطاعت از ولایت است، این پیروزی حاصل خون بهترین فرزندان این مملکت است که شما مردم عزیز و قهرمان مازندران و گلستان در این پیروزی نقش برجسته‌ای دارد.

هرگز هیچ‌کس فداکاری شما مردم، رزمندگان و شهدای این استان را در اتفاقاتی که در مناطق جنگلی استان و غائله گنبد به‌وجود آمده است را از یاد نخواهند برد، هرگز فداکاری شما در یک لشکر قهرمان، قوی، پرانرژی را در دوران دفاع مقدس از یاد نخواهند برد، هرگز فراموش نخواهد شد که بخش اعظمی از کردستان همواره در اختیار مجاهدین و رزمندگان این استان بود، به‌خوبی اداره می‌شد و به خوبی توانست از پس مأموریت‌های سخت آنجا بربیاید.

این افتخارات از آن شما مردم غیور، قهرمان، شهیدپرور، وفادار و صالح مازندران و گلستان است. درود بر شما، درود بر شهدای شما، درود بر خانواده‌ معظم شهدای شما، آفرین بر مسؤولین و رزمندگان این دو استان، درود بر علما و بزرگان این استان و حقیقتاً آفرین بر همه مردم غیور اعم از زن مرد و مازندران و گلستان.

در جنگ نام پرافتخار لشکر 25 کربلا درخشان بود، رشادت شما، فداکاری شما، پشتوانه قوی شما از لشکرتان در جنگ، تا جایی لشکر 25 کربلا را به پیش برد که به‌‌عنوان لشکر ویژه 25 کربلا ملقب شد، تنها لشکری که هیچ‌گاه در دوران دفاع مقدس مشکل کادر، مشکل نیرو، مشکل پشتیبانی نداشت، لشکر پرافتخار شما بود.

فداکاری شما در عملیات والفجر 8، برگ زرینی است در تاریخ دفاع مقدس، افتخار پیروزی شما در پا گذاشتن در سرزمین فاو در تاریخ جاودانه است، این افتخارات از آن شماست و ما به وجود چنین لشکری و چنین مردمی و چنین استانی افتخار می‌کنیم.

امروز به لطف خدا استان شما هر دو استانی که مربوط است به این لشکر دارای وحدت، همدلی در بین علمای عزیز و بزرگوار، مسؤولین فداکار اعم از لشکری و کشوری و صاحب ارتشی ارتش قهرمان است، لشکر گرگان در آغازین روزهای جنگ افتخار آفرید و ماهیت خودش را به‌دست آورد، این افتخاری است برای رزمندگان و برای این استان.

بچه‌های بسیار خوب مازندران که فرای استان مازندران در بخش ناجا و بحث امنیت کشور تلاش می‌کنند.

استان شما در جاهای دیگر در بخش‌های اداری دارای استعدادها و مسؤولینی هست، مسؤولینی که از استان شما برخاسته‌اند، در سطح کشور بلند آوازه‌اند و سربلندی دارند و ما به پاس همه این خوبی‌های شما یکی از مردان خود شما را به فرماندهی برای این لشکرتان انتخاب کردیم.

ما امروز افتخار می‌کنیم به وجود شریف مازندرانی‌های قهرمان و این لشکر پرافتخار و یکی از خود شما را به فرماندهی برمی‌گماریم که بگوییم خودتان با دست توانای خودتان مثل گذشته کار را به‌‌دست بگیرید و به‌‌خوبی به پیش ببرید.

امروز ما سردار با افتخاری که دوران با محبت و موفقی را در اینجا سپری کرد و از بچه‌های خوب نیروی زمینی و رزمندگان خوب دوران دفاع مقدس است را از جمع شما می‌بریم و یک لشکر مهم دیگر را به او می‌سپاریم و یکی از خود شما را به فرماندهی منصوب می‌کنیم.

سردار غیب‌پرور که دوران خوبی را در این لشکر سپری کرد و اولین دوره مستقیم فرماندهی ایشان در لشکر شما آغاز شد.

و الحمدالله از این امتحان موفق به در آمد و فرمانده لشکر فارس شد، آقای غیب‌پرور دارای کارنامه‌ای درخشان، خوب و دارای امتیازات برجسته‌ای است.

امتیازات ایشان در فرماندهی لشکر شما، امتیازاتی تحسین‌برانگیز است و ما ایشان را در فرماندهی لشکر، موفق و دارای امتیاز یافتیم.

با سربلندی هم امروز از لشکر شما خداحافظی می‌کنند و یکی دو هفته قبل هم در لشکر 19 فجر معرفی شدند و اما سردار شالیکار، خوب یکی از سیاست‌های روشن ما این است که توجه‌مان را به بچه‌های خود آن مناطق معطوف کنیم و از بین بچه‌هایی که خودشان جنگ را اداره کردند، خودشان سازماندهی شدند، خودشان آمدند از انقلاب دفاع کردند این نیروها را به کار بگیریم، به همه‌ گذشته و سوابق درخشان شما نگاه کردیم که کدام‌یک از برادران بیاید و در رأس این مسؤولیت مهم قرار بگیرند.

بچه‌های بسیار خوبی از جمع شما ساخته شده‌اند و آماده این مسؤولیت هستند، در جاهای مختلفی هم امتحان پس دادند و امروز موفق هم هستند.

نگاه اولیه ما به درون لشکر، بود و کسی را از خود لشکر انتخاب بکنیم که با سیاست‌های لشکر آشنا باشد و اوضاع و احوال استان و بخش‌هایی که به لشکر مربوط است را به خوبی درک بکند و از امورات جاری و ساری و سیاست‌ها مطلع باشد که الحمدالله دیدیم در لشکر شما افراد مختلف و برادرانی بسیار باتوان، باانرژی و دارای قابلیت بالایی هستند که جانشین لشکر را به‌عنوان فرمانده انتخاب کردیم.

سردار شالیکار که شماها به خوبی ایشان را می‌شناسید برادر بسیار مؤمن، باهوش، بااستعداد، مسؤولیت‌پذیر، امتحان‌داده، موفق در دوران مسؤولیتی مستقیمی که داشته‌اند و دورانی که در مراحل مختلف در سمت جانشینی بوده‌اند.

سردار شالیکار به‌عنوان فرمانده این لشکر با افتخار منصوب می‌شوند و امروز به خدمت شما معرفی خواهند شد و معرفی شدند که همه عزیزان هم‌دل، یکپارچه به مانند گذشته ان‌شا‌الله دست همکاری و همت به هم بدهید و لشکر پرافتخار خودتان را یک گام جلوتر، و یک مقام بالاتر به جلو ببرید، این انتظار است از شما و این انتظار این است که با توجه به سیاست‌های روشن نیز در بیرون از سازمان، باید وحدت و همدلی، همکاری و هماهنگی با مسؤولین را هر آنجا که می‌توانیم به این ملت خوب کمک بکنیم و هر جا که کاری از دست ما بر می‌آید بر آن تلاش بکنیم و هیچ‌گونه کوتاهی نشود و از آنجا که ما ملتی زنده و بانشاط هستیم، سازمان دفاعی ما هم باید زنده، با نشاط، پرشور و رو به جلو باشد.

سازمان دفاعی جمهوری اسلامی اهل سکون نیست، اهل خسته شدن، بی‌حالی، انفعال نیست، این سازمانی است برای دفاع از ملت زنده و ارزشمند ایران اسلامی، برای این ملت و برای مردم خوب این کشور.

و رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی هم باید بهترین‌ها باشند برای این ملت خوب، برای این ملت با وفا، برای این ملتی که دلش برای اسلام می‌تپد، برای این ملتی که عاشق اباعبدالله الحسین(ع) است، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که به لطف خدا دارای افتخارات بسیار زیادی هستند، اولین افتخار این نیروی مسلح این است که متعلق به ملت ایرانند، و نیروی مسلح جمهوری اسلامی افتخار می‌کند که مدافع ملت ایران است، مدافع سرزمین اسلام است، مدافع دین خدا و مدافع کشور امام زمان(عج) است.

این یکی از افتخارات برجسته‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است، این نیروهای مسلح برترین نیروی مسلح جهان است، حقیقتاً برتری به سلاح و ابزار و تجهیزات دنیایی نیست، برتری بر اعتقاد به فدا شدن و مجاهدت در راه اسلام است و این از شاخصه‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و دوستان، عزیزان! برای این افتخار هر چه که تلاش کنیم کم است، ما برای این ملت زنده، برای این ملت پیشتاز، برای این ملت خدایی نباید هیچ کم بگذاریم.

آن بخشی که مربوط است به ما، آماده شدن، آماده بودن و آماده فداکاری بودن است که این اصل راهبردی جمهوری اسلامی است که در غیر این صورت ما پاسخ چنین ملتی و افتخارات آن را نمی‌توانیم بدهیم، این افتخارات مال شهداست، ما یکی از خواسته‌های‌مان این است که می‌گوییم ما ادامه‌دهنده راه شهدا هستیم.

یکی از اهداف شهدا این بود که ایران یک نیروی مسلح قدرتمند، باایمان، بانشاط، پاسخگوی جمهوری اسلامی داشته باشد و بچه‌های سپاه همیشه پاسدار باشند.

یکی از این نشانه‌های ادامه راه شهدا این است که ما سازمان خودمان را در راستای اهداف شهدا به پیش ببریم که اگر یکی از این شهدا به این دنیا بیاید شروع کند به صحبت کردن، چه می‌گوید، می‌گوید در راه خدا ثابت قدم باشید، ایمان‌تان را حفظ بکنید، در تقویت ایمان‌تان تلاش بکنید، قدر جمهوری اسلامی را بدانید، خودتان را شایسته فداکاری در راه جمهوری اسلامی بدانید، در راه ولایت فقیه ثابت‌قدم، استوار و دل‌پاک باشید.

برای دفاع از اسلام، صادق، راستگو، وفادار به انقلاب اسلامی و اسلام و رهبری باشید، این‌ها را به ما خواهند گفت، این‌ها موضوعاتی است که در جاهای دیگر که می‌توانیم کاری بکنیم و باید بکنیم ولی بخش‌هایی هم است که دیگر عزیزان باید برایش تلاش بکنند.

یکی از موضوعات مربوط است به ما و خواست ماست، این که ما ببینیم شهید ابوعمار آمد توی لشکر 25 کربلا گفت بچه‌های لشکر 25 کربلا شما همین‌جور که شهداتان آوازه دارند در عالم آخرت، امروز هم شما دارای آوازه هستید، در ایمان محکم محکم ماندید و الحمدالله آماده فداکاری و دفاع نیز هستند.

ما امروز که یک فرمانده قهرمان و عزیزی از جمع خودتان را برای شما معرفی کردیم، برادران عزیز لشکر 25 کربلا توقع‌مان هم بیشتر از گذشته است؛ وحدت، همدلی، انسجام، یکپارچگی و آماده شدن پیش از گذشته چرا که اصل دفاعی جمهوری اسلامی پیشگیری است و نخستین مرحله پیشگیری آمادگی است، این یکی از خواسته‌های ماست از شما، ان‌شاءالله که موفق باشید.
captcha