نوزدهمین مانور سراسری زلزله در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3668323
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
مدیر کل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی:

نوزدهمین مانور سراسری زلزله در ارومیه برگزار شد

گروه اجتماعی: مدیر کل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه نوزدهمین دوره از این مانور با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور برگزار شد،گفت: هدف از ایجاد مانورهای زلزله در سطح کشور ایجاد آمادگی در مقابله با بحران های طبیعی بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ( ایکنا ) از آذربایجان غربی، امروز 8 آذر امیر عباس جعفری مدیر کل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی، در نوزدهمین مانور سراسری زلزله در هنرستان حرفه ای مالک اشتر اظهار کرد: کشور ما به دلیل قرارگیری در کمربند زلزله  خیز آلپ و هیمالیا جزء کشورهای حادثه خیز جهان محسوب شده به طوری که سالانه شاهد وقوع خسارت های زیادی در سطح کشور هستیم.

وی افزود: از 43 حادثه طبیعی که در دنیا تا به حال شناسایی و وقوع پیدا کرده 34 حادثه آن مربوط به کشور ما بوده که از میان 26 حادثه طبیعی در آذربایجان غربی تا کنون اتفاق افتاده است.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به مهم ترین حوادث و بحران های طبیعی که در سطح آذربایجان غربی اتفاق افتاده ادامه داد: حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، خشک سالی، طوفان، صاعقه، آلودگی هوا، گرد و غبار، رانش زمین هر ساله خسارات زیادی را در سطح استان به بار می آورند.

وی با اشاره به صاعقه که یکی از حوادث طبیعی آذربایجان غربی که همه ساله در استان خسارت جانی و مالی  به همراه دارد تاکید کرد: به طور میانگین هر سال 6 نفر جان خود را در اثر صاعقه در استان ما از دست میدهد.

جعفری عنوان کرد: از میان حوادث طبیعی که در سطح کشور رخ می دهد موضوع زلزله، با خسارت های جانی و مالی  خود یکی از چالش های اصلی جامعه ما محسوب می شود.

وی در خصوص برنامه های  پیشنهادی ستاد بحران  به وزارت علوم در راستای ایجاد آمادگی در مقابل حوادث طبیعی تصریح کرد: تشکیل دوره های آموزشی درس 2 واحدی مدیریت بحران و امداد و نجات در دانشگاه ها و در سطح مدارس جز برنامه های پیشنهادی ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه بوده که در وزارت علوم به تصویب رسیده است.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی در رابطه با کمک رسانی زلزله اخیر کرمانشاه بیان کرد: 30 میلیارد تومان کمک های غیر نقدی استان به زلزله زدگان بوده و طبق ارزیابی های صورت گرفته ستاد مسکن و بازسازی کشور، آذربایجان غربی جزء استان های پیشتاز و رتبه اول در ستاد بازسازی و کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بوده است.
captcha