آذربایجان‌غربی نمونه عینی وحدت در رنگین کمان اقوام و مذاهب است
کد خبر: 3668424
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران:

آذربایجان‌غربی نمونه عینی وحدت در رنگین کمان اقوام و مذاهب است

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: در همه جای کشور وحدت شیعه و سنی مطرح است اما آذربایجان غربی نمونه عینی وحدت اقوام و مذاهب و ادیان الهی است که موجب افتخار است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 9 آذر سردار سرتیپ علی اکبر جمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در اجلاس ایثارگران که در راستای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در حسینیه اعظم ثارالله برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و ایام هفته وحدت که سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) در این ایام واقع است، اظهار داشت: آذربایجان غربی نمونه عینی از وحدت و یکپارچگی اقوام و مذاهب و ادیان الهی است.

وی، با بیان اینکه شعار یکپارچگی این استان به گوش جهانیان میرسد، افزود: به جرئت می توان گفت در انقلاب اسلامی، استانی نداریم که مردم آن در چندین جبهه همزمان در اوایل انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب ایثارگری کنند، چنانکه در آذربایجان غربی تا کنون مبارزات انقلابی ادامه دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به درگیری بیش از ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای استان در جنگ با عراق، تاکید کرد: حضور همزمان مردم آذربایجان در جبهه های جنوب و غرب در قالب لشکر عاشورا که بنابر فرمایش رهبر انقلاب از لشکرهای تراز اول جبهه اسلام است، در کنار ایجاد امنیت همزمان با اشرار و ضد انقلاب مبارزه می کردند.

وی، مردم آذربایجان غربی را پیشقراولان تثبیت انقلاب عنوان کرد و اذعان داشت: در ایجاد ثبات انقلاب مردم این استان از پیشقراولان انقلاب بوده و نشانگر آن وجود دهها هزار ایثارگر این استان است.

سردار جمشیدیان، با بیان اینکه خاطراتی نیکو از لشکر خود در ذهن دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جملاتی از شهید مهدی باکری و رشادت های این شهید بزرگوار می فرماید که از افتخارات اسلام است، آذربایجان همواره سنگر اسلام و مسلمین بوده است، در عرصه های مختلف همکاری و همراهی انقلاب همه فداکاری کردند.

وی، اذعان داشت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس همه جناح ها، اقشار و گروه ها آمدند و در راه گسترش و دفاع از انقلاب و آرمان های امام راحل جنگیدند که نقش شهدا، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در این میان ستودنی است چرا که از جان و آبروی خود برای اسلام گذشتند و فداکاری کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه ما به مردم آذربایجان افتخار می کنیم گفت: همه اقوام آذربایجان اعم از کرد و ترک افتخار ما هستند، در این استان کمتر می توان خانواده ای را یافت که از ایثارگران نباشند و تا همین امروز هم در شهرهای مرزی همچنان در جبهه دفاع از اهل بیت اسلام هستند و در سوریه و عراق جنگ می کنند.

وی، با اشاره به حضور سردار محمد اوصانلو و برخی از افراد قرارگاه حمزه و نیز پیشمرگان مسلمان کرد در نبرد با داعش در سوریه، اضافه کرد: برادران سنی ما که از پیشمرگان مسلمان کرد از این استان هستند در دفاع از شیعیان امیرالمومنین که در محاصره داعش در سوریه فپقرار گرفته بودند، شجاعانه ایستادند و خلق حماسه کردند.

سردار جمشیدیان، ایثارگران را میراث دار ارزش های اسلامی عنوان کرد و افزود: زمانیکه از بصیرت شهدا و رزمندگان جبهه مقاومت سخن به میان آمد رهبر معظم انقلاب اینان را صاحبان بصیرت عنوان کرد که جبهه اسلام را واحد می دانند.

وی، با تاکید بر بازبودن درهای باب شهادت در آذربایجان غربی اذعان داشت: همچنان روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در آذربایجان غربی برقرار است و با وجود گذشت سال ها از دوران دفاع مقدس همچنان درهای شهادت به روی مردمان این استان باز مانده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداران با اشاره به برخی از ویژگی های ایثارگران گفت: ایثارگران خود را همواره بدهکار انقلاب می دانند و تنها مطالبه آنان فداکاری و شهادت در راه اسلام و مسلمین است آن چنان که خداوند در قرآن آنان را مجاهدین فی سبیل الله عنوان می کند.

captcha