محمدجواد ظریف با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد
کد خبر: 3668468
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸

محمدجواد ظریف با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد

گروه سیاسی: محمدجواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان باآنجلينو آلفانو وزير امورخارجه این کشور دیدار و گفت‌وگوكرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان با آنجلينو آلفانو وزير امورخارجه ايتاليا دیدار و گفت‌وگو كرد.
در اين دیدار طرفين ضمن بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه، بر گسترش همكاری‌ها در همه زمینه‌ها تأكيد داشتند و ضمن رضايت از سطح مناسبات سياسی بر افزايش تعاملات در حوزه اقتصادی و همكاری‌های بيشتر در سازمان‌های بين‌المللی تأكيد كردند.
در این دیدار وزير امور خارجه ايتاليا با تأکید بر اجرای كامل برجام گفت: اتحاديه اروپا با نگاه كاملاً مثبت به برجام بر لزوم‌ پایبندی همه طرف‌ها به آن تأکید دارد. تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه‌ای از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.
یادآور می‌شود، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این دیدار با ایرانیان مقیم ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت: ايران كشوری است كه امنيت، مشروعيت، توسعه و پيشرفت آن درون‌زاست و با اتكاء به مردم خود تمام مشكلات و بحران‌ها را پشت‌سر گذاشته است.
وی در این دیدار افزود: نفوذ ايران در منطقه به خاطر آن است كه از القاعده، صدام حسين، داعش و النصره و چنین گروه‌هایی حمايت نكرده و انتخاب‌های ايران، انتخاب‌های درستی بوده است.
ظریف همچنین گفت: ايرانی هر كجا هست ايرانی است و قلب آن برای ايران می‌تپد. ايرانی‌های خارج از كشور نماينده ملت غيرتمند ايران هستند و وزارت امور خارجه افتخار می‌كند كه به جامعه فرهيخته ايرانی‌های خارج از كشور خدمت می‌كند.
captcha