در معناي كرامت انساني فرقي ميان زن و مرد نيست
کد خبر: 3668478
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

در معناي كرامت انساني فرقي ميان زن و مرد نيست

گروه اجتماعي: خدای متعال زمانی‌که کلمه کرامت را مطرح می‌کند تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست فقط به دلیل برخی رسالت‌هایی که زن و مرد دارند تفاوت‌های ظاهری دارند؛ اما روح انسان مذکر و مونث ندارد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار با فريبا محمديان معاون وزیر ورزش و جوانان، اظهار کرد: در همه دنیا سهم بانوان از خدمات اجتماعی و امکانات مورد نیاز آن‌ها کم است و در این حوزه توزیع عادلانه صورت نگرفته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: باتوجه به اینکه مردم ما پایبند به مبانی دینی هستند توجه به حوزه زنان و خدمات مورد نیاز آن‌ها نسبت به دیگر کشورها بیشتر است؛ زیرا خداوند سِمت‌های معنوی و بزرگی همچون مدیریت داخلی خانه، مربی فرزندان و آرامش‌بخشی را به آن‌ها عطا کرده است.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: گاهی براساس منفعت‌طلبی و سلایق ما آدم‌ها ممکن است توزیع عادلانه در حوزه بانوان رعایت نشود؛ در صورتی‌که رهبر معظم انقلاب همیشه این دغدغه را دارند که توزیع عادلانه برای همه افراد درنظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه معیار برتری انسان‌ها کرامت است، عنوان کرد: امروز کرامت انسانی به خصوص در مورد زنان و مستضعفان در دنیا مورد آسیب قرار گرفته است، زمانی که مدعیان تمدن در غرب متوحشانه از داعش حمایت می‌کنند، جایگاه کرامت صدمه می‌بیند.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: خدای متعال زمانی‌که کلمه کرامت را مطرح می‌کند تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست فقط به دلیل برخی رسالت‌هایی که زن و مرد دارند تفاوت‌های ظاهری دارند؛ اما روح انسان مذکر و مونث ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که می‌گویند عقل سالم در بدن سالم قرار دارد، خاطرنشان کرد: عقل سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟ در روایت آمده است عقل چیزی است که انسان با آن به معرفت پرستش دست پیدا کند و به مقام بندگی خود برسد و بهشت را به وسیله آن کسب کند.
امام جمعه قزوین با اشاره به رسالت ارزشمند زنان در اسلام تصریح کرد: بانوی قهرمانی که روی سکوی قهرمانی می‌ایستد و برای ملتی افتخار کسب می‌کند، به علت تربیت صحیح مادر اوست و باید جایزه بزرگتری به این مادر داد، بسیاری از مردان افتخارآمیز در تاریخ ما در دامن زنی ارزشمند پرورش یافته‌اند.
وی گفت: ما باید علاوه بر توصیه بانوان نسبت به جدی گرفتن حوزه ورزش و همچنین تاکید به مسئولان برای درنظر گرفتن سهم بانوان در استان، در حوزه اقدام و عمل هم وارد شویم.
فرببا محمدیان معاون وزیر ورزش و جوانان در ابتدای این دیدار گفت: در حوزه بانوان هنوز ما نتوانستیم فقر حرکتی که وجود دارد را به صفر برسانیم، به صفر رسیدن این حوزه نیازمند تأکیدات شما در تریبون‌های مختلف است.
وی در ادامه افزود: مبلغان دینی مباحث تبلیغی خود را به حوزه ترویج ورزش بانوان اختصاص دهند؛ زیرا بسیاری از دختران و زنان ما در وضعیت استاندارد جسم و روان قرار ندارند، بنابراین ما نیازمند تغییر سبک زندگی خانواده‌های ایرانی هستیم.
captcha