برگزاری جشنواره‌ قرآنی دانشجویان و برتری قاری بین‌المللی
کد خبر: 3668492
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
اهم رویدادهای قرآنی هفته/

برگزاری جشنواره‌ قرآنی دانشجویان و برتری قاری بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی: این هفته‌ با اخبار متعدد چون برپایی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان، بازگشت نماینده اعزامی ایران از دومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی تسنیم، اجرای مسابقات قرآن، اذان و حدیث کیش و... همراه بود.

معرفی فینالیست‌های سی و دومین جشنواره قرآن دانشگاهیان و تجلیل از برترین‌های مسابقه تسنیم


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته‌ دوم آذر ماه، با اخبار متنوعی در حوزه قرآن چون برپایی نشست تخصصی توسعه موقوفات قرآنی، تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم، مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان، بازگشت نماینده اعزامی ایران از دومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات، برپایی مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های وزارت دفاع، مسابقات قرآن سازمان نظام پرستاری و غیره همراه بود. 

هشتمین جشنواره قرآنی کارکنان وظیفه نداجا به پایان رسید  

در نخستین روز از هفته، برابر با چهارم آذر ماه، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره قرآنی، ورزشی کارکنان وظیفه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آستانه هفتم آذرماه سالروز نیروی دریایی ارتش با حضور مقامات کشوری و لشکری در مرکز آموزش شهدای وظیفه سیرجان برگزار شد.

نشست تخصصی توسعه موقوفات قرآنی برگزار شد

در روز پنجم آذر ماه،سومین نشست تخصصی هم‌اندیشی راهکارهای توسعه موقوفات قرآنی با حضور جمعی از مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه و نیز مسئولان و مدیران قرآنی کشورمان برگزار شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست با در نظر گرفتن ۱۰ موقوفه قرآنی برای هر استان به عنوان سهمیه آن استان خبر داد و گفت: در این سال‌ها شاهد رشد صعودی وقف قرآنی بوده‌ایم. مشروح خبر.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نشست راهکارهای توسعه وقف قرآنی از راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری توسعه وقف قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد. مشروح خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در  این نشست با تأکید بر اینکه باید برای مشارکت در وقف قرآنی، مردم به درک خوبی از خدمات این سازمان برسند، گفت: در معرفی خدمات برخی موقوفه‌ها، کوتاهی شده است. مشروح خبر

پخش «آیه‌ها و ثانیه‌ها» از رادیو قرآن  

بنابراین گزارش، برنامه مسابقه محور «آیه‌ها و ثانیه‌ها» که مراحل تولید آن به نیمه راه رسیده است، از امروز یکشنبه 5 آذر ماه ساعت 16:15 تا 17 از رادیو قرآن پخش شد. قالب این برنامه نیز یک مسابقه بین حافظان کل قرآن کریم است که در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی طراحی شده است.

محفل قرآنی با تلاوت ابوالقاسمی در امامزاده اسحاق(ع) برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم، در حرم مطهر حضرت اسحاق بن موسی الکاظم(ع) به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، یکشنبه ۵ آذر ماه برگزار شد. در این محفل نورانی، احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

برپایی همایش تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم

در روز سه شنبه هفتم آذر ماه، ویژه برنامه عید بیعت و همایش تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حق خود را به قرآن ادا کنیم، خواستار شد که مسئولان قرآنی این سازمان، فعالیت‌هایشان را در این حوزه، آگاهانه بیشتر کنند و از صدا و سیما خواست تا بیشتر به تبیین مفاهیم قرآنی بپردازد. مشروح خبر

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان

نشست خبری سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور با حضور محمدرضا فراهانی، معاونت فرهنگی وزیر بهداشت و رئیس این دوره از جشنواره برگزار و در آن آخرین جزئیات آن در روز پنجم آذر ماه، تشریح شد. سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان طی روزهای ششم تا هشتم آذرماه و به میزبانی وزارت بهداشت در حوزه هنری شهر تهران برگزار شد.

همچنین، روز سه شنبه هفتم آذر ماه در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان که در حوزه هنری برگزار شد، از سید داوود میرباقری، کارگردان برجسته کشورمان به پاس ساخت سریال‌های دینی تجلیل به عمل آمد.  

بازدید معاون اوقاف غرب تهران از طرح تربیت حافظان

همچنین، در روز هفتم آذرماه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لباس‌‌دوخت، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران از دبستان فرهادی در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم منطقه غرب تهران که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران و نیز خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران در سطح مدارس منطقه، دیدار کرد.

رونمایی از مجموعه داستان کوتاه «سپید و سیاه» در فرهنگسرای قرآن

در روز سه‌شنبه هفتم آذر ماه، طی ویژه‌برنامه عید بیعت همراه با تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و خانواده‌های آنها، تجلیل از مرکز مشارکتی فعال در حوزه قرآنی، تجلیل از مناطق برتر در اجرای برنامه‌های قرآنی، تجلیل از تولیدکنندگان محصولات قرآنی، مربیان برتر قرآنی، کانون برتر قرآنی، سه‌شنبه، هفتم آذرماه، در سالن هدی فرهنگ‌سرای قرآن برپا شد و نیز از کتابی با موضوع مجموعه داستان کوتاه «سپید و سیاه» رونمایی و از نویسنده آن تجلیل به عمل آمد.  

برگزیدگان پنجمین دوره مسابقه تسنیم اعلام شد

براساس این گزارش، ویژه برنامه عید بیعت همراه با تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری و خانواده‌های آنها، تجلیل از مرکز مشارکتی فعال در حوزه قرآنی، تجلیل از مناطق برتر در اجرای برنامه‌های قرآنی، تجلیل از تولیدکنندگان محصولات قرآنی، مربیان برتر قرآنی، کانون برتر قرآنی، در سالن هدی فرهنگ‌سرای قرآن برپا شد. اسامی نفرات برگزیده مسابقات قرآنی تسنیم ۱۳۹۶ در بخش آقایان و بانوان را اینجا مشاهده کنید.

اجرای طرح «منادیان وحدت» در ۱۳ استان سنی‌نشین

در هفته ای که گذشت، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه طی چند روز آینده ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت را در پیش داریم، گفت: طی این هفته اجرای برنامه‌ها در استان‌هایی که ترکیب مذهبی اهل تشیع و اهل سنت را دارا هستند به جهت ایجاد وحدت هرچه بیشتر در میان جامعه مسلمانان، نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

پخش برنامه جدید «انعکاس» 

بنابراین گزارش، این برنامه بر مبنای توافق مشترک بین شبکه قرآن سیما، مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) وابسته به سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا تولید می‌شود. این برنامه از شنبه هفته آینده، 11 آذرماه و در دو نوبت پیش از ظهر و بعد از ظهر و در قالب بخش‌های پنج دقیقه‌ای روی آنتن خواهد رفت.

آغاز برنامه‌های هفته وحدت از رادیو قرآن

شبکه رادیویی قرآن همزمان با آغاز هفته وحدت ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که از روز جمعه ۱۰ آذرماه تقدیم شنوندگان خواهد شد. امروز، همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) به روایت اهل سنت آغاز هفته وحدت، ولادت امام جعفر صادق(ع) دعای ندبه نیز به صورت زنده تقدیم مخاطبان رادیو قرآن پخش شد.

یادبود شهید «محمدعلی اشرفی» در کرسی تلاوت علی‌آباد کتول

 در شامگاه روز چهارشنبه 8 آذر ماه، جلسه یکصد و پنجاه و یکم کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با حضور علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم در شهرستان علی‌آباد کتول استان گلستان برگزار شد. در ادامه این مراسم معنوی و قرآنی نیز برنامه یادواره و گرامیداشت شهید محمدعلی اشرفی در رابطه با زندگینامه و نحوه شهادت این شهید بزرگوار اجرا شد.

تشکیل کمیته حمایت از زلزله‌زدگان توسط جامعه قرآنی

رحیم قربانی، رئیس دارالقرآن بسیج کشور، از تشکیل کمیته رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان غرب کشور خبر داد و گفت: این کمیته سه عضو دارد و طی روزهای آینده نمایندگانی را به استان کرمانشاه اعزام می‌کند تا نیازهای اساسی زلزله زدگان احصا شود.

مسابقات قرآن سازمان نظام پرستاری برگزار شد

طی روزهای هشتم و نهم آذرماه، دومین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان نظام پرستاری، به میزبانی نظام پرستاری مشهد مقدس برگزار شد. این مسابقات در دو بخش بانوان در رشته ترتیل و آقایان در رشته‌های ترتیل و قرائت قرآن کریم انجام شد.

بازگشت نماینده اعزامی ایران به دومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات

همچنین، زهراسادات حسینی، نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات که نتوانست رتبه‌ای را در این مسابقات از آن خود کند، شام‌گاه ‌شنبه، چهارم آذرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد کشور شد و مورد استقبال تیم خبری ایکنا و نیز سیدعلی حمیدی، کارشناس امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.

برپایی دهمین دوره مسابقات قرآن‌ کریم و نهج‌البلاغه شرکت ملی گاز

در این هفته، مرحله سراسری دهمین دوره مسابقات قرآن‌ کریم و نهج‌البلاغه ویژه کارکنان و همسران کارکنان شرکت ملی گاز ایران از پنجشنبه دوم آذر ماه طی مراسم افتتاحیه‌ای آغاز و تا پنجم همین‌ماه در شهر بندر عباس و به میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم، برگزار شد.

نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

در روز هفتم آذرماه، نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور حجج اسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون و خسروی، رئیس ستاد اجرایی آزمون در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

آغاز مسابقات قرآن راه آهن

همزمان با ایام به ولایت رسیدن امام زمان(عج)، مرحله نهایی يازدهمين دوره مسابقات قرآن ويژه كاركنان و اعضای خانواده کارکنان راه آهن (آقایان و بانوان به صورت جداگانه) از تاریخ 9 آذر ماه آغاز و تا 11 همین ماه در جوار مسجد جمکران ادامه دارد.

برگزاری مرحله اول چهاردهمین مسابقات قرآن رسانه ملی  

بنابراین گزارش، دبیر برگزاری چهاردهمین دوره مسابقه قرآن و عترت رسانه ملی گفت: مرحله اول چهاردهمین دوره از مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در سال جاری به نام و یاد حضرت حجت(عج) و با شعار تدبر در قرآن و معارف اهل بیت(ع) در بین کارکنان رسانه ملی و خانواده‌های ایشان از تاریخ 11 تا 14 آذرماه در تهران و مراکز صدا و سیما  برگزار می‌شود.

معرفی فینالیست‌های حفظ قرآن و قاریان جشنواره ملی دانشگاهیان

با پایان یافتن رقابت‌های مقدماتی رشته حفظ کل قرآن در بخش دانشجویان و گروه آقایان پنج نفر از شرکت‌کنندگان با کسب بیشترین امتیاز موفق به راه یابی به فینال این رشته از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان شدند. محمدرضا رضایی از دانشگاه قم، حمیدرضا علیمحمدی از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدجواد دلفانی از دانشگاه آزاد اسلامی، شجاع زویدات از دانشگاه آزاد اسلامی و رسول آزمایش از دانشگاه تبریز به فینال رشته حفظ کل قرآن کریم بخش دانشجویان راه یافتند.

همچنین  در مرحله مقدماتی رشته قرائت تحقیق بخش آقایان دانشجو هادی اسفیدانی از دانشگاه صنعتی سجاد مشهد، سیدمصطفی حسینی از دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین، جواد سلیمانی از دانشگاه آزاد، محسن قاسمی از دانشگاه آزاد و سجاد پروینی‌نژاد از پردیس فارابی دانشگاه تهران به عنوان قاریان فینالیست انتخاب شدند.

جلسه ستاد ملی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف برپا شد

در هشتمین روز از آذر ماه، نشست ستاد ملی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و نمایندگان سایر نهادها  در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد که در روند این نشست، بر لزوم مردمی شدن آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در سال 96 تاکید شد.

برپایی مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های وزارت دفاع  

مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن خانواده‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال برپایی است. ششمین منطقه که  امروز جمعه 10 آذر ماه در مشهد مقدس و با حضور استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، جمعه هفته آینده، ۱۷ آذرماه مسابقات منطقه‌ای هرمزگان شامل استان‌های بندرعباس، کرمان، سیستان و بلوچستان و سپس جمعه آینده، ۲۴ آذرماه در منطقه شمال کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان برپا می‌شود.

اجرای مسابقات قرآن، اذان و حدیث کیش

شانزدهمین دوره مسابقات قرآن، اذان و حدیث، پنجم تا هفتم آذرماه به همت سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد. مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این دوره از مسابقات و تجلیل از آنها،  در شامگاه هفتم آذرماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط رحیم خاکی، قاری بین‌المللی کشورمان برگزار شد و طی آن از 155 نفر از برگزیدگان رشته‌های مختلف با اعطای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

اختتامیه سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

شامگاه هشتم آذر ماه، مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان با حضور جمعی از فعالان قرآنی کشورمان برگزار شد.

نفرات برتر رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم بخش دانشجویان(آقایان) در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان، اعلام شد که به شرح زیر است:

حفظ کل قرآن دانشجویان
محمد جواد دلفانی از دانشگاه آزاد، رتبه اول 
رسول آزمایش از دانشگاه تبریز، رتبه دوم 
محمدرضا رضایی از دانشگاه قم، رتبه سوم
رشته قرائت دانشجویان
سیدمصطفی حسینی از دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین، رتبه اول 
جواد سلیمانی از دانشگاه آزاد، رتبه دوم
هادی اسفیدانی از دانشگاه صنعتی سجاد مشهد، رتبه سوم
برای مشاهده دیگر اسامی اینجا کلیک شود.
معرفی سه دستگاه برتر جشنواره قرآنی دانشگاهیان 

در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور دانشگاه های وزارت بهداشت موفق به کسب رتبه برتر این جشنواره شدند. دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز دوم و سوم شدند.

نشست یاوران وحی با معرفی مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی اسوه تهران

در این هفته، شانزدهمین نشست با یاوران وحی با موضوع معرفی فعالیت‌ها و عملکرد مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی اسوه تهران به مدیریت زهرا بادی اختصاص یافت.

captcha