میرزا کوچک خان جنگلی رهبر قیام پرشور و شعور اسلامی و مردمی است
کد خبر: 3668535
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

میرزا کوچک خان جنگلی رهبر قیام پرشور و شعور اسلامی و مردمی است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سردار جنگل نیم قرن قبل از ظهور انقلاب اسلامی، قیام پرشور و شعور اسلامی و مردمی را رهبری کرد، گفت: میرزا کوچک ‌خان جنگلی قهرمان مردم گیلان و ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به فرارسیدن یازدهم آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی، اظهار کرد: این روحانی مبارز نماد غیرت و شجاعت، اسوه فتوت و رشادت و الگوی مبارزه با استبداد و استعمار جهانی است.

وی میرزا کوچک خان را مجاهدی آزاده دانست که فریاد استبدادستیزی مردم مسلمان ایران را از عمق جنگل‌های سرسبز و کوه‌های سر به فلک کشیده گیلان به گوش جهانیان رساند و متذکر شد: میرزا رادمردی است که از حوزه علمیه برخاست و با تجربیات گرانبهای انقلاب مشروطه، نهضت اسلامی جنگل را بنا نهاد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی با تاسی از ابا عبدالله ‏الحسین(ع) جان خود را در راه پاسداری از عزت و شرف مردم ایران تقدیم کرد، گفت: سردار جنگل مجاهدی نستوه و مبارزی دلیر بود که تا آخرین نفس بر پیمان خود ایستاد و خون پاک خود را در راه استقلال ایران اسلامی هدیه کرد.

حجت الاسلام اشجری افزود: میرزا کوچک‌ خان شجاعانه در برابر زور و ظلم طاغوت زمان خود ایستاد و در راه تحقق حکومت اسلامی مبارزه کرد و با آزادگی و شرافت خود هویت اسلامی ملت ایران را احیا نمود و با تقدیم هستی خود به خداوند متعال، به جوانان ایرانی درس شهامت و غیرت داد.

وی میرزا کوچک ‌خان جنگلی را نماد غیرت، شجاعت و مجاهدت مردم گیلان دانست و تصریح کرد: این سردار شهید با قیام در راه اسلام، اقامه دین و مقابله با طاغوت و استکبار جهانی ثابت کرد که گیلانی غیور همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد بوده‌ و هرگز در مقابل زور و ظلم جباران زمان کوتاه نیامده و سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه سردار جنگل نیم قرن قبل از ظهور انقلاب اسلامی، قیام پرشور و شعور اسلامی و مردمی را رهبری کرد، یادآور شد: میرزا کوچک با ایستادگی و مقاومت، پیشنهادات انحرافی قدرت‌های بزرگ دنیا را رد کرد و با نمایش روحیه حق‌طلبی و استکبارستیزی خود، به یک نسل هویت و شخصیت انقلابی بخشید و نام خود را در تاریخ و یاد خود را در دل مسلمانان آزادی‌خواه جهان جاودانه ساخت.

وی میرزا کوچک ‌خان جنگلی را قهرمان مردم گیلان و ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: این روحانی مبارزه با نهضت جنگل پرچم عزت و افتخار گیلانیان را در عصر خفقان و ظلمت بر دوش کشید و چراغ راهی شد تا انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در بهمن 1357 به پیروزی برسد.

حجت الاسلام اشجری ضمن پاسداشت یاد و خاطره علما و روحانیون شهید استان، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک خان ستاره پرفروغ آسمان شهادت استان گیلان است و امروز نام میرزا در کنار هشت هزار شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم گیلان می‌درخشد.

captcha