اهتمام واقفان به وقف قرآنی
کد خبر: 3668570
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
جنتی عنوان کرد:

اهتمام واقفان به وقف قرآنی

گروه سیاسی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: متاسفانه قرآن در جامعه مغفول و مورد غفلت واقع شده است که افرادی که قصد دارند وقفی را انجام دهند لازم است به وقف در حوزه قرآنی نیز توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ظهر امروز جمعه 10 آذرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: وقف یکی از مهم‌ترین شعائر دینی محسوب می‌شود که همواره در طول تاریخ اسلام، مسلمانان اهتمام ویژه‌ای در عمل کردن به وقف داشته و دارند.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه وقف دارای اثرات فراوان خیر دنیوی و اخروی است، تصریح کرد: در حدود 2700 موقوفه و 29 هزار و 600 رقبه و 132 امامزاده در سطح استان زنجان وجود دارد که سالانه در راستای اجرای نیات واقفین برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تحقق نیات واقفین اجرا می‌شود.

وی اجرای امینانه نیات را مهمترین وظیفه اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: همه افراد می‌توانند واقف بوده و در این امر خیر شریک باشند که توجه به نیاز روز، یکی از مباحث مهم در حوزه وقف است که از آن جمله می‌توان کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، مباحث آموزشی، فناوری و مباحث علمی، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را نام برد.

حجت‌الاسلام جنتی اهتمام به اجرای برنامه‌های قرآنی را یکی دیگر از محورهای اصلی فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه عنوان و تصریح کرد: در بخش قرآن، اداره‌کل اوقاف هر ساله جهت ترویج فرهنگ قرآنی مسابقاتی را در سطوح مختلف برگزار می‌کند، طرح ملی حفظ قرآن‌کریم نیز یکی دیگر از این برنامه‌ها است که تاکنون ۱۰ هزار نفر حافظ قرآن در استان تربیت کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: متاسفانه قرآن در جامعه مغفول و مورد غفلت واقع شده است که افرادی که قصد دارند وقفی را انجام دهند لازم است به وقف در حوزه قرآنی نیز توجه داشته باشند.

captcha