برگزاری کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی در کردستان
کد خبر: 3668589
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

برگزاری کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی در کردستان

گروه اجتماعی: معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از برگزاری کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی به مدت دو روز طی 9 و 10 آذر ماه در مریوان خبر داد و گفت: در این کمیسیون 390 جانباز تحت معاینه قرار گرفتند.

محمد احمدی، معاون بهداشت و سلامت بنیاد شهید کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره برگزاری یک کمیسیون پزشکی برای تعیین درصد جانبازان در هر سال اظهار کرد: کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی هر چند سال یکبار در استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی به مدت دو روز 9 و 10 آذر ماه در مریوان خبر داد و افزود: در این کمیسیون 390 مصدوم شیمیایی تحت معاینه قرار می‌گیرند.

معاون بهداشت و سلامت بنیاد شهید کردستان بیان کرد: این کمیسیون برای مصدومین روستاهای سروآباد و مریوان که در دوران هشت سال دفاع مقدس روستای آن‌ها مورد حمله شیمیایی رژیم بعث قرار گرفته، برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: این کمیسیون برای کسانی که فاقد مدارک بالینی  همراه با مجروحیت بوده، برگزاری می شود که با ارائه سی تی اسکن ریه و اسپیرومتری  مورد معاینه بالینی توسط اعضای تیم تخصصی قرار خواهند گرفت.

احمدی عنوان کرد: در صورت احراز مجروحیت شیمیایی آن ها تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این کمیسیون ۹ نفر از پزشکان و متخصصان اعصاب و روان، چشم، پوست، ارتوپدی، داخلی، ریه، پزشک عمومی و دو نفر کادر همکار حضور دارند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر جانباز در استان کردستان تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

captcha