رقابت 105 نوجوان نابینا و کم‌بینا در مسابقات قرآن بصائر
کد خبر: 3668597
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

رقابت 105 نوجوان نابینا و کم‌بینا در مسابقات قرآن بصائر

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین دوره مسابقات قرآنی منطقه‌ای بصائر ویژه نوجوانان نابینا و کم‌بینا با رقابت 105 نفر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، سید مرتضی نیکزاد، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت روشندلان استان اصفهان صبح امروز  جمعه 10 آذرماه در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی منطقه‌ای بصائر ویژه نوجوانان نابینا و کم‌بینا، با بیان اینکه طرح اولیه این دوره از مسابقات در تابستان سال گذشته در واحد تحقیقات و پژوهش موسسه فرهنگی قرآن و عترت روشندلان استان اصفهان تدوین شد، گفت: بیش از ۶۰۰ نفر در مرحله مقدماتی این  مسابقات از استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و یزد شرکت کردند.
نیکزاد ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در مرحله مقدماتی، نمونه کار خود را در رشته‌های قرائت، ترتیل و اذان به صورت فایل صوتی به هیئت داوران ارسال کردند. در رشته حفظ نیز داوران با متسابقین تماس گرفتند و در زمان مشخصی از آنها به‌صورت غیرحضوری و تلفنی امتحان گرفتند. در پایان حدود 105 نفر از افراد امتیاز لازم را برای ورود به مرحله نهایی کسب کردند که امروز نیز 58 نفر به عنوان، نفرات برتر انتخاب شدند.
نیکزاد افزود: این دوره از مسابقات با همکاری و حمایت سازمان بهزیستی کشور، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اداره کل اوقاف استان اصفهان، سازمان دارالقرآن کریم کشور، شورای عالی قرآن، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، آموزش پرورش استثنایی، موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز ، موسسه نابینایان بینه و موسسه فرهنگی قرآن و عترت روشندلان اصفهان برگزار شد.
وی در ادامه به فعالیت موسسه فرهنگی قرآن و عترت روشندلان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این موسسه به مدارس نابینایان استان مربی و مدرس قرآن اعزام می‌کند که کلیه حقوق و مزایای آن مربیان و معلمان نیز  از طرف موسسه روشندلان پرداخت می‌شود. همچنین این موسسه حاضر است، هزینه‌های شهریه  کلاس‌های آموزشی قرآن آموزان نابینا را که در هر کدام از موسسات قرآنی نزدیک به منزل خود ثبت‌نام کنند، پرداخت نماید.
 
captcha