عرب خواندن پیامبر(ص) به قصد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است
کد خبر: 3668605
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
حجت‌الاسلام فاطمی:

عرب خواندن پیامبر(ص) به قصد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دشمنان در جامعه به دنبال اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان هستند و می‌گویند پیامبر عرب است و ما ایرانی، بنابراین ما از پیامبر تبعیت نمی‌کنیم درصورتی‌که انتخاب پیامبر بر عهده خداوند است و ما باید از دستورات خداوند تبعیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، ظهر امروز 9 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به 10 آذرماه، سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس، گفت: ایشان در خانه‌ای تبعیدی در منطقه خراسان توسط رضاشاه به شهادت رسیدند.
وی با اشاره ویژگی‌های شخصیتی ایشان افزود: شهید مدرس انسانی قوی و سیاستمدار بود که رژیم پهلوی روی حرف و موضع‌گیری‌های ایشان حساب می‌کرد.
امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: ایشان فریب ظاهر رضاشاه را نخورد و با تیزبینی، پی به ماهیت رضاشاه برد.
حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه شهید مدرس چه در حوزه سیاست داخلی و چه سیاست خارجی شجاعانه برخورد می‌کرد، خاطرنشان کرد: ایشان تنها کسی بود که شجاعانه با سیاست‌های رضاشاه مخالفت می‌کرد.
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره عکس شهید مدرس بر روی اسکناس ادامه داد: پس از انقلاب به محضر امام آمدند تا عکس ایشان را بر روی اسکناس چاپ کنند که امام فرمودند: «اگر قرار است عکس کسی بر روی اسکناس چاپ شود آن عکس شهید مدرس است».
حجت الاسلام فاطمی با اشاره به ویژگی‌های شهید مدرس بیان کرد: ایشان کفرستیز و زندگی به دور از تجمل داشتند که باید ما راه ایشان را ادامه دهیم و در زندگی از ایشان الگو بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: اگر سیاستمداران ایشان را الگو کنند و زندگی ساده و بی‌آلایشی همچون ایشان داشته باشند، هیچ‌وقت طمع نمی‌کنند و احتمالاً خود را به ظواهر دنیا آلوده نمی‌کنند.
امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: شهید مدرس در طول زندگی و 17 سال نمایندگی مجلس با گمراهی‌ها مبارزه کرد. 
حجت الاسلام فاطمی در ادامه با تفسیر آیاتی از قرآن کریم در رابطه با شخصیت پیامبر اکرم(ص)، گفت: دشمنان در جامعه به دنبال اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان هستند و می‌گویند پیامبر عرب است و ما ایرانی، بنابراین ما از پیامبر تبعیت نمی‌کنیم درصورتی‌که انتخاب پیامبر بر عهده خداوند است و ما حق دخالت در این موضوع را نداریم و باید از دستورات خداوند تبعیت کنیم.
وی با اشاره به اینکه اکثر مردم جهان پیرو حضرت مسیح هستند و به نژاد ایشان کاری ندارند، افزود: بیان این شبهات در جامعه غیرمنطقی است و ما شاهد هستیم که بسیاری از کشورهای جهان مسلمان هستند و هیچ سخنی از محل تولد پیامبر اکرم(ص) به میان نمی‌آوردند.
امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان آخرین نماینده و سفیر خداوند برای بازگوکردن فرامین الهی است و ایشان همچنین برای جلوگیری از بیراهه رفتن و گمراهی مردم حریص بودند و برای هدایت افراد جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند.
فاطمی در پایان گفت: امروزه دشمن در تلاش است تا با انواع ترفندها جوانان و نوجوانان ما را به گمراهی بکشد و جوانان ما باید با بصیرت و آگاهی در مقابل این فتنه‌ها بایستند و اجازه ندهند که دشمنان به هدف خود که مخدوش کردن ذهن آن‌هاست، برسد.
 
captcha