یادواره شهدا باور قدرت ایمان را ایجاد می کند
کد خبر: 3668609
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

یادواره شهدا باور قدرت ایمان را ایجاد می کند

گروه فرهنگی: حجت الاسلام و المسلمین شفیعی با اشاره به فلسفه برگزاری یادواره های شهدا گفت: این یادواره‌ها برای این است که قدرت ایمان و توان جبهه مقاومت را باور کنیم و بدانیم در آرمان‌گرایی اسلامی مذاکره و دیپلماسی در زیر سایه مقاومت معنا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهواز در نوزدهمین یادواره شهدای این مسجد که امشب دهم آذر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: از حضورتان در مجلس تکریم شهدای عزیز تقدیر و تشکر می‌کنم. خدای بزرگ بر ما منت گذاشت برای نوزدهمین سال متوالی یادواره شهدای عزیز در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه امسال این یادواره با شادی‌های مضاعفی همراه شده است، گفت: از یک طرف در آستانه 17 ربیع الأول میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشأن(ص) و امام صادق(ع) هستیم و از طرف دیگر پیروزی جبهه مقاومت اسلامی با سکان‌داری و راهبری مقام ولایت برای مستضفعان و آزادگان عالم شادی و جشن مضاعفی را در این ایام همراه دارد. خوشحالیم که فصل جدیدی از مقاومت و دفاع مقدس به ثمر رسید و یک بار دیگر معلوم شد که پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی ایمان و اراده بر توطئه‌ها و دسیسه‌های نظام سلطه همان وعده ای است که خداوند متعال داد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی ادامه داد: این کتاب قطور و حجیمی است که یک بخش آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس دیدیم و امروز بخش دیگری را در مبارزه بی‌امان و نفس‌گیر در این چند سال با داعشی که به نمایندگی استکبار جهانی تولد پیدا کرد، ملاحظه کردید. این یادواره‌ها برای این است که در گفتمان های رسمی، در معادله‌های غیرتوحیدی جاها با هم عوض نشوند.

امام جماعت مسجددصاحب الزمان(عج) ادامه داد: این یادواره‌ها برای این است که معلوم باشد نظام سلطه در برابر چه چیزی زانو زده و مجبور به شکست و عقب‌نشینی شده است. این یادواره‌ها برای این است که قدرت ایمان را باور کنیم، توان جبهه مقاومت را باور کنیم و بدانیم در آرمان‌گرایی اسلامی مذاکره و دیپلماسی در زیر سایه مقاومت معنا پیدا می‌کند. این یادواره‌ها برای این است که بدانیم و به یاد داشته باشیم که هیمنه نظام سلطه هر چه پرآوازه باشد در برابر ایمان و اراده مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم است. این یادواره‌ها برای این است که خاندان معظم شهدا بدانند که خون عزیزانشان همچنان ثمربخش است و بدانند نام و یاد شهیدان به محاق و غبارآلودگی دچار نخواهد شد.

وی اظهار کرد: شهیدان جلوه های تابناک و سربلندی پیوسته امت اسلامی هستند، اگرچه شهیدان مقام‌شان در تنعم عندالله است اما در این دنیا و در جمع ما زمینیان شهیدان سربلند و پرآوازه هستند. یادواره شهدا زنگارزدایی از دل‌های ما در ابتلائات پیوسته روزگار است. تازیانه بیداری است، از خوابی که به چشم‌هایمان حاکم می‌شود و رخوتی که گاه در پیچ و خم روزگار به آن مبتلا می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: خداوند یک محسن حججی به عنوان یک حجت و آیت به نمایش می‌گذارد تا معلوم شود چطور یک جوان 26 ساله راه صدساله عرفا را در چشم به‌هم‌زدنی طی می‌کند و منشأ تحول و بیداری می‌شود. یادواره های شهدا پیام روشنی به مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی است تا به بلا و فتنه مذاکره و دیپلماسی‌های غیرفعال دچار نشوید و بدانید قدرت جمهوری اسلامی در کجا است و نقطه قوت مقاومت اسلامی در کجا نهفته است. الحمدالله سربلندیم، به شهیدان، سربلندیم به دفاع مقدس.

نویسنده کتاب در جستجوی راه افزود: الحمدالله گرد غصه‌ای که از برجام به دلهایمان نشسته بود و آتش حسرتی که به جان‌های اهل انقلاب افتاده بود با پیروزی جبهه مقاومت به کنار رفت، مجدداً دل‌هایمان، روحیه‌هامان، نشاط انقلابی‌مان زنده شد. مجدداً خود را پیدا کردیم و این تذکر به فضل الهی مورد توجه همه باید باشد یاد شهیدان، راه شهیدان و نام شهیدان سرمایه ای است که تا به آن متمسک هستیم به فضل الهی توقف نخواهیم کرد، دچار ایستایی نخواهیم شد و به قله‌هایی که امام عزیز به ما نشان داد نزدیک خواهیم شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این یادواره گفت: امام راحل به ما فرمود: «در پیچ و خم روزگار، پیشکسوتان عرصه شرف و ایثار و سرفرازی مورد غفلت قرار نگیرند.» امیدواریم قدردان این نعمت بزرگ سرداران سپاه اسلام به ویژه مهمان امشب برنامه سردار سرخیلی باشیم.

در ادامه این برنامه از ده تن از سربازان مدافع حرم مسجد صاحب‌الزمان(عج) قدردانی شد.

captcha