مسجد خانه خدا است و کسی حق ندارد درب خانه خدا را ببندد
کد خبر: 3668611
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
آیت الله العظمی نوری همدانی:

مسجد خانه خدا است و کسی حق ندارد درب خانه خدا را ببندد

گروه جامعه: یک مرجع عالیقدر خطاب به زنان و مردان نمازگزاری که نسبت به بسته شدن درب های مسجد واکنش نشان دادند، اظهار کرد: مسجد خانه خدا است و کسی حق ندارد درب خانه خدا را ببندد، بنابراین شما در برابر یک منکر ایستادید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درب‌های مسجد جامع نور ولایت منطقه سوهانک از هفتم آبان‌ماه، جوشکاری و به روی مردم بسته شد؛ همچنین محوطه بالای دیوارهای مسجد با سیم خاردار پوشیده و از سوی کمیته امداد اعلام شده است که تا مشکل از سوی امور مساجد حل نشود درب‌های مسجد باز نمی‌شود.

درب‌های مسجد همچنان بسته است و طی یک ماهه گذشته نمازهای صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اخروی، امام جماعت مسجد جامع نور ولایت سوهانک و عموم مومنین این منطقه خارج از فضای مسجد و بر روی موکت‌هایی که از سوی مردم منطقه بر روی آسفالت پهن می‌شود، اقامه شد.

۱۸ آبان‌ماه، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) با حضور عموم عزاداران و علاقه مندان و نمازگزاران مقابل درب‌های بسته مسجد جامع نور ولایت منطقه سوهانک برگزار شد.

بنابراین گزارش،‌ طی روزهای گذشته پس از اینکه مراجع تقلید در جریان این اتفاق قرار گرفتند، آیت الله نوری همدانی از نمازگزاران این مسجد خواست تا به دفتر ایشان بیایند.

آیت االله نوری همدانی در سخنانی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین آموزه های اسلام است و هر مسلمانی باید قلبا معروف و منکر را بشناسد و اگر منکری محقق و معروفی ترک شد بی تفاوت و ساکت نباشد و اگر قدرت دارد، مقابل آن بایستند.

وی به سخنی از امیر المومنین علی(ع) که می فرمایند: «هر کس منکر را با قلب خود نشناسد و تنفر نسبت به آن نداشته باشد و با زبان نهی از منکر نکند و با قدرت خود به میدان نیاید، مرده است» اشاره و عنوان کرد: بعد از قرآن کریم کتابی به اهمیت نهج البلاغه نداریم.

این مرجع عالیقدر به سخن دیگری از امام علی(ع) اشاره و عنوان کرد: «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ؛ تمام كارهاى نيك و (حتی) جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهى از منكر، چون دميدنى است به درياى پر موج پهناور».

وی خطاب به زنان و مردان نمازگزاری که نسبت به بسته شدن درب های مسجد واکنش نشان دادند، اظهار کرد: مسجد خانه خدا است و مالک آن خداوند محسوب می شود و کسی حق ندارد درب خانه خدا را ببندد. بنابراین شما در برابر یک منکر ایستادید و این عمل مهمی است.

آیت الله نوری همدانی ایستادگی مردم در برابر این منکر را ارزشمند خواند و گفت: بنده به رئیس کمیته امداد نیز تذکر دادم و ایشان قول دادند این مشکل را مرتفع کنند، ولی اگر این اتفاق نیافتد ما اقدام می کنیم. انقلاب اسلامی برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و این روال ایستادگی باید در تمام سطوح ادامه داشته باشد.


 ایستادگی در برابر بستن درب مسجد مبارزه با منکر است

ایستادگی در برابر بستن درب مسجد مبارزه با منکر است

ایستادگی در برابر بستن درب مسجد مبارزه با منکر است
captcha