وحدت شیعه و اهل سنت در سایه ولایت فقیه یک ضرورت است
کد خبر: 3668657
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
آيت‌الله صفايی بوشهری:

وحدت شیعه و اهل سنت در سایه ولایت فقیه یک ضرورت است

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه وحدت در سایه ولایت فقیه یک ضرورت است، گفت: وحدت باید بین مذاهب رسمی و به‌ویژه شیعه و اهل سنت به‌عنوان ید واحده حاکم باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 10 آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه اين شهر، با بيان اينكه اخلاق لذت‌گرایی و نفس دو آسيب برجسته در نوع مديريت زندگی نفسانی است، اظهار کرد: زندگی باید بر اساس عقلانیت دینی باشد و در امور زندگی، مشاوره و برنامه‌ریزی بر اساس شرع اسلامی باشد که سعادتش در اين دو مبحث كليدی است.
رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بيان اينكه تقوا، کلید رستگاری و طریق کسب سعادت دنیوی است، افزود: عقل، جهل را از زندگی انسان جدا می‌كند زيرا عقل قوه عاقله انسان است تا جهالت و رذالت در زندگی انسان راه پیدا نکند و او بر اساس زندگی دینی، زندگی کند.
نويسنده كتاب «روش تحصيل ادبيات عرب در حوزه» به ابعاد زندگی انسان مؤمن از نگاه نبی مكرم اسلام(ص) پرداخت و گفت: برای داشتن زندگی عاقلانه، انسان باید خداشناس باشد و به‌خوبی خدا را بشناسد و او را عبادت کند و اگر کسی این بخش را دارد، پس نشان از این است که عقل دارد.
وی با اشاره به اينكه دین‌مداری، یعنی اينكه انسان زندگی دینی داشته باشد، بيان کرد: انسان مؤمن در راه خدا، سختی خواهد دید و می‌بايست صبور باشد و اگر اين‌چنين شد، خداوند سبحان پاداش او را خواهد داد؛ بهترين چیز برای مؤمنان این است كه در راه خدا صبر داشته باشند.
خطيب جمعه بوشهر با اشاره به ديدار رهبر معظم انقلاب در رابطه با کنگره قرآن و علوم انسانی، گفت: رجوع به قرآن کریم و پاسخ یافتن از محتوای سرچشمه كلام الهی در مسائل گوناگون سیاسی، عملی و فکری از مسائل بسیار ضروری برای تمامی بخش‌های نظام است.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اضافه كرد: متأسفانه علوم انسانی ما از ابتدا در مدارس و مراکز دانشگاهی كه مورد تدریس قرار گرفته‌اند، برگرفته از دانش غرب است و موجب شده معلمان و اساتيد ما آموزه‌های غربی را به جوانان بیاموزند.
تأليف تمامی دروس علمی و آموزشی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی
رئيس شورای عالی حوزه‌های علميه استان بوشهر با بيان اينكه اساس اسلام بر آموزه‌های قرآن مجيد و سنت پیامبر اسلام(ص) و ائمه طاهرینش(ع) است، تصريح كرد: جهان غرب آمده که جوامع را بر اساس معماری غربی تشكيل و تغيير ماهيت بدهد و لذا مسئولان باید تلاش کنند که تمامی دروس و آموزه‌های علمی و آموزشی را در حوزه روانشناسی، روانشناختی و زیباشناختی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی تنظیم و تألیف کنند.
استاد تفسير دانشگاه خليج فارس بندر بوشهر اظهار کرد: پرداخت زكات يكی از مؤلفه‌های اساسی اقتصاد اسلامی است كه موجب تقويت بنيه اجتماعی و دينی مردم و تعظيم شعائر اسلامی می‌شود.
آيت‌الله صفايی بوشهری نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران را نيروهاي عزت‌آفرين، ولايت‌مدار و انقلابی در منطقه خواند و گفت: پیشرفت‌های نداجا باید بر اساس دانش بنیان و جهادی پیش برود.
وحدت شیعه و اهل سنت در سایه ولایت فقیه یک ضرورت است
وی هفته وحدت را به مردم شيعه و اهل سنت استان بوشهر تبريگ گفت و افزود: وحدت در جامعه اسلامی یک ضرورت است و دشمن به دنبال تفرقه در بين جامعه مؤمنان است. وحدت باید بین مذاهب رسمی و به‌ویژه شیعه و اهل سنت به‌عنوان ید واحده حاکم باشد و وحدت در سایه ولایت فقیه یک ضرورت است.
امام جمعه بوشهر با بیان اينكه مجلس شورای اسلامی باید در تمامی ابعادش؛ انقلابی و اسلامی بماند، بيان کرد: مجلس یک نهاد انقلابی است که باید ضمن تصویب مصوبات انقلابی، در همه عرصه‌ها و ابعادش انقلابی بماند.
وی تأكيد كرد: مسئولان به فكر ایجاد اشتغال، تفریح، ازدواج برای جامعه معلولان باشند و اقدام و كاری انجام بدهند و وعده ندهند و بيشتر به وعده‌ها عمل کنند.
دانشجو و دانشگاه؛ از ارکان نظام برای تولید علم و مرجعیت علمی
آيت‌الله صفايی بوشهری اظهار کرد: دانشجو و دانشگاه یکی از ارکان نظام ما برای تربیت مدیران آینده و مرکز تولید علم و مرجعیت علمی است و به اين جهت است كه ما دانشگاه طراز انقلاب اسلامی نیاز داریم.
مسئولان از جوانان فعال در تشكل‌هاي دينی و رسانه‌های قرآنی قدرشناسی كنند
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پايان قدردانی و قدرشناسی از جوانان انقلابی كه در تشكل‌های دينی و رسانه‌های قرآني فعاليت می‌كنند را يكی از وظايف مسئولان در عرصه استانی و ملی برشمرد و گفت: مسئولان بايد قدر جوانی این جوانان را بدانند زيرا این جوانان با  عشق به حضرت سيدالشهدا(ع) و انجام برنامه‌های فرهنگی و دينی در جامعه فعاليت می‌كنند و ما نيز بايد پاس بداريم جوانانی را که تمام هزینه و وقت خود را صرف مسیر مجالس آموزه‌های دینی و اسلامی می‌کنند.
حامد فكوری
captcha