خراسان‌جنوبی، میزبان مرحله منطقه ای مسابقات قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 3668708
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

خراسان‌جنوبی، میزبان مرحله منطقه ای مسابقات قرآن قوه قضائیه

گروه فعالیت‌های قرآنی: خراسان‌جنوبی میزبان مرحله منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون دادگستری خراسان‌جنوبی امروز 11 آذرماه در نشست خبری گفت: خراسان‌جنوبی میزبان مرحله منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسا‌ن‌جنوبی اظهار کرد: مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن قوه قضائیه شامل استا‌ن‌های هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسا‌ن‌جنوبی و خراسان‌رضوی است. 
وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن 265 نفر است، بیان کرد: از این تعداد 34 نفر شرکت‌کنندگان خراسان‌جنوبی هستند.
وی ادامه داد: این 265 نفر در رشته‌های قرائت قرآن، ترتیل، مفاهیم، حفظ(از یک جزء تا حفظ کل)، حفظ موضوعی و اذان با یکدیگر رقابت خواهند کرد که در نهایت در هر رشته سه نفر به به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند. 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسا‌ن‌جنوبی افزود: افتتاحیه مراسم روز یکشنبه 12 آذرماه در شهرستان طبس و در جوار امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‎شود و اختتامیه نیز 14 آذرماه است.
وحدانی‌نیا گفت: اگر به دنیا درمان دردهای اجتماعی هستیم باید به سمت قرآن برویم ولی این مهم تنها با تلاوت محقق نمی‌شود، بلکه باید تأمل و تدبر در قرآن نیز محقق شود.
وی یادآورشد: تلاوت قرآن بدون تأمل در محتوای آن  ممکن است ثواب داشته باشد ولی هدایتگری در آن نهفته نیست و حتی اگر به محتوا نیز توجه داتشه باشیم باید آن را در سبک زندگی خود پیاده کنیم.

captcha