حضور 16 ایالت هند در هجدهمین مسابقات قرآن دهلی + عکس
کد خبر: 3668861
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

حضور 16 ایالت هند در هجدهمین مسابقات قرآن دهلی + عکس

گروه بین‌الملل: هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن كریم هند، با حضور نمایندگان 16 ایالت هند به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو، آغاز به کار کرد.

16 ایالت هند در هجدهمین مسابقات قرآن دهلی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن كریم هند، دیروز(دهم آذرماه) با شركت 157 تن از 16 ایالت هند به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن اجتماعات خانه فرهنگ كشورمان در دهلی‌نو، آغاز به کار کرد.

علی دهگاهی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو طی سخنانی در افتتاحیه مسابقات، به تشریح اهداف و مشخصات برنامه و تاریخچه هفته وحدت و اقدامات ایران در این زمینه پرداخت.

وی با مرور اوضاع سیاسی جهان اسلام به ویژه بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایران، به اقدام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری 12 تا 17 ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت، اشاره کرد.

دهگاهی ادامه داد: شخصیت پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم دو عامل و عنصر وحدت مسلمانان جهان است و مسابقات قرآن نیز با تأسی به این دو رکن، تلاش و گامی در این راستا به شمار می‌رود.

وی همچنین، افزود: پیامبران الهی هر یک معجزه‌ای داشتند و قرآن کریم معجزه جاودانه پیامبر اسلام(ص) است که پیام‌های آن از چندین جهت اهمیت دارند؛ از جمله جهان شمول است و برای همه اقوام پیام آور زندگی، از طرفی پیام‌های آن برای همه دوران‌هاست.

حضور داوران ایرانی

در ادامه، سید حمید هروی و مهدی حسنی از ایران و محمد نصیر الدین منشاوی از هند مطالبی را در مورد آیین‌نامه مسابقه و نحوه امتیازدهی بیان کردند.

سید حمید هروی و مهدی حسنی از ایران، محمد نصیر الدین منشاوی، از شهر حیدرآباد هند و محمد عمران، از بمبئی داوری این دوره از مسابقات سه روزه را به عهده دارند.

پس از برگزاری این مسابقه، برگزیدگان به مسابقات بین‌المللی قرآن که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه ایران در بهار1397  برگزار می‌شود به کشورمان اعزام خواهند شد.

بنابر اعلام این خبر، آیین اختتامیه هجدهمین مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن كریم هند، 12 آذرماه با حضور و سخنرانی مسئولان و شخصیت‌های علمی و مذهبی ایرانی و هندی برگزار و به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد/.

16 ایالت هند در هجدهمین مسابقات قرآن دهلی + عکس

16 ایالت هند در هجدهمین مسابقات قرآن دهلی + عکس

16 ایالت هند در هجدهمین مسابقات قرآن دهلی + عکس
captcha