امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود
کد خبر: 3668881
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود

گروه اجتماعی: دبیر قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر سپاه استان البرز گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده‌ حیات طیبه در نظام اسلامی است و باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

سید محمدرضا موسوی‌زاده، دبیر قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر سپاه استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده‌ حیات طیبه در نظام اسلامی است، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش‌شده اسلام در بین ملت ایران است.
وی بابیان اینکه همه‌ آحاد مردم باید وظیفه‌ امر کردن به کار خوب و نهی کردن از کار بد را برای خود قائل باشند، افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده‌ حیات طیبه در نظام اسلامی است.
این مسئول ادامه داد: برای داشتن جامعه ایده آل مطابق با قرآن و سیره نبوی و بیانات ائمه هدی(ع) اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است یعنی نظارت عمومی مردم بر رفتار یکدیگر و حاکمان،  اساسا امربه‌معروف و نهی از منکر، وجه تمایز جامعه اسلامی از جوامع دیگر است.
دبیر قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر سپاه استان البرز با تأکید بر اینکه در قانون اساسی اصل وجود سپاه، حفاظت و نگهداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است، تصریح کرد: در سطح قانون اساسی نیز وظیفه سپاه امربه‌معروف و نهی از منکر در راستای حمایت از انقلاب اسلامی است و بسیج نیز با توجه به اینکه در زیرمجموعه سپاه قرار دارد، بنابراین ازنظر قانونی بسیج یک‌نهاد موظف برای اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در همه اقشار و زوایای مختلف است.
موسی‌زاده خاطرنشان کرد: نسبت به فرهنگ‌سازی امربه‌معروف و نهی از منکر زبانی از برنامه‌های پیش روی است و این‌یک تکلیف قانونی بوده و بسیج نیز بر این اساس آموزش آتی و سازمان‌دهی می‌کند.
وی گفت: بسیج می‌تواند به‌عنوان یک‌نهاد عمومی مردمی مطالبات عدالت‌خواهی در راستای انقلاب اسلامی از حکومت داشته و نمایندگی مردم را در این داشته باشد. در تبصره این قانون عمل امربه‌معروف را تبیین کرده و بسیجیان را ضابطین خاص امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرده است.
این مسئول ابرازکرد: قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تشکیل و تعیین رابطین امربه‌معروف و نهی از منکر در تمام نواحی بسیج و باهدف شکل‌دهی و ایجاد امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فرهنگ عمومی با تمرکز پایگاه و محوریت مسجد آموزش‌های مناسبی را برنامه‌ریزی نموده است که به فضل خدا در ابعاد آموزش دبیران و ضابطان قضایی امربه‌معروف و نهی از منکر اجرایی می‌کند.

captcha