کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است
کد خبر: 3668900
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم،گفت: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سما کوش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان امروز 11 اذر در نشستی با معاون اداری مالی مدیرت حوزه علمیه استان سمنان، با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.
وی با اشاره به این که دین مبین اسلام با کتاب و خواندن آغاز شد، اظهارکرد: امروز نیز باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید از همین الگو بهره گیریم تا شاهد گسترش سرانه مطالعه در جامعه اسلامی باشیم.
سما کوش با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه افزود: کتاب و کتابخوانی، نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است و کتاب موجب افزایش آگاهی و توانمندی فکری افراد می شود.
  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  به نقش روحانیت در رشد و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی اشاره کرد وگفت: مبلغان دینی ظرفیت ارزشمندی برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه دارند.
وی از منبر و خطابه به عنوان یک رسانه ارزشمند برای تبلیغ مبانی دینی و فرهنگی در جامعه یاد کرد و افزود: مبلغان دینی باید در منابر خود نسبت به ضرورت توجه مردم به کتاب و فرهنگ مطالعه سخنرانی کنند.
سماکوش نقش مبلغان در ترویج فرهنگ مطالعه را مهم خواند خواستار استفاده از ظرفیت ها مبلغان برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: روحانیون نقش محوری در راستای ترویج و تبلیغ و گسترش فرهنگ‌های دینی و علمی در جامعه دارند و اهمیت این نقش بر کسی پوشیده نیست.
به گفته وی؛ تا کنون تعاملات خوبی را با حوزه علمیه  استان در راستای  ترویج فرهنگ مطالعه و برگزاری دوره‌های آموزشی داشتیم .
سما کوش از فعالیت  73 کتابخانه در استان سمنان خبر داد و افزود: از این تعداد 52کتابخانه نهادی،19کتابخانه مشارکتی و دو کتابخانه مستقل هستند.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که بیش از 55هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند افزود: تعداد چهار باب کتابخانه نهادی،مشارکتی و مستقل در آینده نزدیک در این استان  افتتاح خواهد شد.
معاون اداری مالی مدیریت حوزه علمیه استان سمنان نیز در این نشست با بیان این که احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است، افزود: با تقویت فرهنگ کتابخوانی می توانیم شاخص های فرهنگی در کشور را توسعه دهیم.
عباس کاشیان با بیان اینکه حوزه علمیه استان سمنان در راستای ترویج فرهنگ  مطالعه به ویژه در حوزه دینی و مذهبی در بین عموم مردم فعالیت های چشمگیری را داشته است گفت: نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه امری انکارناپذیر است.
 وی با اشاره به این مطلب که  مطالعه می‌تواند نقش بسزایی را در کاهش معضلات اجتماعی  داشته باشد، افزود: مطالعه موجب افزایش  دانش و آگاهی می‌شود.
 کاشیان متذکر شد: ابزارهای گوناگونی در طول تاریخ برای تبلیغ دین وجود داشته است که کتاب و مکتوبات به عنوان یکی از روش‌های تأثیرگذار و ماندگار، از دیرباز مورد توجه بوده و امروزه نیز به عنوان ابزاری مهم در انتقال مفاهیم دینی و اهداف تبلیغی مطرح است.
وی  با اشاره به اهمیت مطالعه در زندگی فردی و اجتماعی افراد گفت: والدین باید از هما کودکی فرزندان خود را با کتاب آشنا کنند.
 کاشیان از آمادگی وهمکاری حوزه علمیه استان سمنان با اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و برگزاری دوره های آموزشی خبرداد.
منبع: خبرگزاری شبستان
captcha