فرهنگ در قالب كار اداری اداره نمی‌شود/ لزوم تقویت بخش خصوصی در این عرصه
کد خبر: 3668953
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
حسینی:

فرهنگ در قالب كار اداری اداره نمی‌شود/ لزوم تقویت بخش خصوصی در این عرصه

گروه فرهنگی: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد كه فرهنگ در قالب کار اداری و با افزایش شمار کارکنان در این عرصه اداره نمی‌شود و این موضوعی است که توجه به آن به نفع دولت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان داراب گفت: فرهنگ بر سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی اولویت دارد و جامعه‌ای که فرهنگ آن درست شود در سایر امور نیز موفق خواهد بود.

وی، اهالی فرهنگ را خانواده‌ای منسجم و متحد برشمرد و گفت: حوزه فرهنگ یکپارچه است و در این زمینه به ‌ندرت از هم‌ گسیختگی مشاهده می‌شود بنابراین راه برای اتحاد کامل در این حوزه باز است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استا‌ن‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک سیزدهم اعتبارات فرهنگی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص می‌یابد، افزود: این میزان اعتبار در مقابل مطالبه ١٠٠ درصدی اهالی فرهنگ چندان پاسخگو نیست.

حسینی با تأکید بر ضرورت کوچک ‌سازی دولت و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی، گفت: فرهنگ در قالب کار اداری و با افزایش شمار کارکنان در این عرصه اداره نمی‌شود و این موضوعی است که توجه به آن به نفع دولت است.

وی ادامه داد: تقویت بخش خصوصی، کوچک و چابک‌سازی دولت برای حوزه فرهنگ هم بسیار سودمند است اما در حال حاضر این شرایط وجود ندارد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های فرهنگ و هنر شهرستان داراب، گفت: مواردی که در این نشست از سوی مسئولان و اهالی فرهنگ این شهرستان مطرح شد، قابل ‌پیگیری است و توافق‌هایی برای تکمیل و تجهیز طرح‌های فرهنگی موجود و ساخت‌ مرکز فرهنگی در جنوب شهر داراب، همچنین راه‌اندازی کتابخانه در بخش‌ها و روستاهای فاقد کتابخانه در دستور کار مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انجمن‌های فرهنگی و هنری داراب باید کوشش بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: خرسندم که در این نشست دغدغه‌های فرهنگی مطرح شد در حالی‌ که در سفرهای ما به سایر شهرها، دغدغه‌های فرهنگی چندانی مطرح نمی‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه داراب در ادامه این نشست با تاکید بر توسعه فرهنگی هنری گفت: اعتقاد داریم که باید اعتبارات و برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر شود، چون توقع مردم بیشتر از این حوزه فرهنگ، ادب و هنر است و در همه نقاط با محرومیت امکانات برای پرداختن به این مهم روبرو هستیم.

امام جمعه داراب با اشاره به اینکه در ماه صفر اجرای «سوگواره شعر مجتبوی» در حد منطقه‌ای رسید؛ گفت: امیدواریم در سال آینده این برنامه بگونه کشوری آنهم با اعتبارات لازم بر پا شود و تلاش ما نیز بر این است تا از امکانات فرهنگی هنری حمایت کنیم و از ٢ در صد و ٣ در صد سهم فرهنگی به این مقوله کمک كنیم.

captcha