هدف اصلی دشمن از ایجاد اختلاف بین مسلمانان، تأمین امنیت رژیم غاصب اسرائیل است
کد خبر: 3668959
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

هدف اصلی دشمن از ایجاد اختلاف بین مسلمانان، تأمین امنیت رژیم غاصب اسرائیل است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی در جریان سفر به تایباد و همزمان با هفته وحدت ابراز کرد: هدف اصلی دشمن از ایجاد اختلاف بین مسلمانان، تامین امنیت رژیم غاصب اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در جریان سفر به تایباد و همزمان با هفته وحدت، پروژه گاز رسانی به روستای خیرآباد این شهرستان را افتتاح کرد و در جمع اهالی این روستا، اظهار کرد: پیامبر اسلام، رسول رحمت بر عالمیان اعم از مسلمانان و غیر مسلمین است و هدف از بعثتش را اتمام مکارم و فضائل اخلاقی بیان می دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: دین مبین اسلام، منادی علم و آگاهی است که حبل المتین آن وحدت و تمسک به کتاب، سنت و حب پیامبر و اهل بیت طاهرین آن بزرگوار است.
رشیدیان با بیان این که اصرار برخی افراد مبنی بر اختصاص پیامبر و اهل بیت به شیعیان، تفکر غلطی است، تاکید کرد: برادران اهل سنت نیز در این مهم با شیعه مشترک و همراه هستند.
وی به حضور پر شور اهل سنت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) و همچنین برپایی ایستگاه های استقبال از زائران پیاده رضوی در دهه پایانی ماه صفر در محورهای مواصلاتی توسط اهل سنت استان اشاره و تصریح کرد: مفهوم این مشارکت و حضور قشرهای مختلف مردم اعم از علما، طلاب، زنان و مردان در مناسبت های مذهبی در کنار شیعیان موید این مطلب است که در حب پیامبر و اهل بیت با شیعیان اشتراک و اتفاق نظر دارند.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که امام راحل(ره) از همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی با دور اندیشی، هفته وحدت را بنا نهادند و بعد از آن بزرگوار نیز مقام معظم رهبری و تمامی بزرگان نیز بر این مهم تاکید داشتند، گفت: امروز رسالت عالمان دین به عنوان وارثان انبیا، توجه به مبنای مشترک اسلام، تقویت وحدت و همبستگی مسلمانان است.
رشیدیان افزود: گسترش اسلام در کشورهای غربی و وقوع بهار اسلامی در کشورهای عربی باعث شد دشمنان با ایجاد گروهک های تکفیری و صهیونیستی، کشورهای اسلامی را درگیر اختلافات و جنگ کنند.
وی با اشاره به وقوع انفجار تروریستی در صحرای سینای مصر، تصریح کرد: این واقعه دردناک نشان می دهد که تروریست شیعه و سنی نمی شناسد و از هر طریق به دنبال ضربه زدن به اسلام است.
استاندار خراسان رضوی هدف اصلی از ایجاد اختلاف بین مسلمانان را از بین بردن ظرفیت ها و زیر ساخت های کشورهای اسلامی و تلاش برای تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی، گسترش شهرک سازی و جابجایی پایتخت اسرائیل به بیت المقدس دانست.
رشیدیان گفت: عدم دستیابی دشمنان به اهداف شومشان در به زانو در آوردن انقلاب اسلامی و از بین بردن این نظام مقدس، توجه به ارزش های دینی و الهی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.  
وی تصریح کرد: این اقتدار به گونه ای رقم خورده که نه تنها در حوزه داخلی بلکه در معادلات منطقه ای و بین‌المللی نیز حضور ایران اسلامی تاثیرگذار است.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: هفته وحدت فرصت بسیار مغتنمی است تا علمای بزرگوار روح وحدت و همدلی را در بین مسلمانان رواج دهند و قدردان توفیقات به دست آمده باشیم.
رشیدیان، تحقق عدالت توزیعی و رسیدگی به اقصی نقاط استان را از رویکردهای اصلی دولت یازدهم و دوازدهم برشمرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون شاخص برخورداری روستاهای استان در گاز رسانی از 56 به 80 درصد افزایش یافته است.
گفتنی است، پروژه گاز رسانی به روستای خیرآباد با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و 994 خانوار از این نعمت برخوردار شدند.
captcha