قهرمانانه‌های قرآنی از جنس زنانه/ آینده کودکان سرزمینمان در دست این مادران قرآنی است
کد خبر: 3669076
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

قهرمانانه‌های قرآنی از جنس زنانه/ آینده کودکان سرزمینمان در دست این مادران قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: سه بانوی خوزستانی در رشته حفظ قرآن کریم سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت ملی دانشگاهیان سه عنوان برتر و نخست را به دست آوردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان با درخشش بانوان قرآنی دانشجو از دانشگاه‌های سراسر استان خوزستان همراه بود.

بانوان دانشجوی خوزستانی اینبار فقط رتبه‌های اول را به دست آورند تا نشان دهند که همواره حرف اول را در میادین قرآنی برای گفتن دارند.

دانشجویانی که با حمایت و تشویق‌های خانواده‌ایشان وتلاش و کوشش خودجوش به موفقیت‌های بزرگی دست ‌می‌یابند که رای استان و کشور مایه سربلندی و افتخار می‌شوند.

در ادامه گفت‌وگوی ایکنا خوزستان با سه بانوی قهرمان قرآنی خوزستانی را بخوانید: 

سیده یاسمن پیرا در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم، فائزه جلالی در رشته حفظ 5 جزء و مینا چشم‌سبز در رشته حفظ 20 جزء توانستند رتبه اول در رشته‌های خود را به دست بیاورند.

گفت‌وگوی ایکنا خوزستان با این دانشجویان را در زیر بخوانید:

سیده یاسمن پیرا، نفر اول سی و دومین مسابقات ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در رشته حفظ 10 جزء، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا خوزستان، گفت: با توجه به شرکتم در مسابقات کشوری دانشگاه پیام نور تمرین زیادی تا مرحله ملی نداشتم و برای مسابقات آمادگی آنچنانی پیدا نکردم. اما با توجه به تسلط بر حسن حفظ توانستم رتبه برتر را به دست بیارم.

وی با بیان اینکه سطح مسابقات بسیار نزدیک بود و همه شرکت‌کنندگان در تجوید و صوت و لحن با هم رقابت می‌کردند و هیچ رقابتی در بخش حسن حفظ وجود نداشت، گفت: اختلاف امتیاز نفر دوم با من 15 صدم امتیاز بود و این به دلیل بالابودن سطح مسابقات بود.

پیرا گفت: در حال حاضر در حال تثبیت حفظ 20 جزء قرآن کریم هستم و تا دو سال دیگر سعی می‌کنم حفظ کل قرآن کریم را به پایان برسانم.

این حافظ قرآن کریم متولد 1372 در شهرستان خرمشهر و دانشجوی رشته ادبیات انگلیسی دانشگاه مرکز پیام نور خرمشهر و همسر عدنان مومنین قاری قرآن کریم است.

وی هدف خود از حفظ قرآن کریم را ترویج این فرهنگ در سراسر دنیا عنوان کرد.

مینا چشم‌سبز، دارنده عنوان نخست سی و دومین مسابقات ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در رشته حفظ 20 جزء هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خوزستان، گفت: رقابت در این مرحله با توجه به آنکه برگزیدگان دانشگاه‌های سراسر کشور در آن شرکت می‌کنند بسیار نزدیک بود.

وی گفت: سال گذشته در مرحله ملی موفق به کسب رتبه نشدم اما امسال با شرکت در رشته 20 جزء توانستم رتبه بیاورم. رقیب من در این مرحله خانمی بود که در مرحله کشوری اول شده بود و من دوم شدم اما در این مرحله من اول شدم.

چشم‌سبز افزود: آزمون من از دو سوره توبه و انبیاء گرفته شد. همه شرکت‌کنندگان از نظر صوت و لحن و تجوید عالی بودند البته حسن حفظ‌ها هم خوب بود.

مینا چشم سبز دانشجوی رشته علوم ورزشی دانشگاه پیام نور مرکز اهواز است.

فائزه جلالی دارنده رتبه اول سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت ملی دانشگاهیان کشور در رشته حفظ 10 جزء در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان گفت: در سن 15 سالگی و در دوره یک ساله در مؤسسه بیت‌الاحزان حافظ کل قرآن کریم شدم.

جلالی گفت: در سال 91 به همراهی همسرم شعبه این مؤسسه را در شهرستان رامهرمز تأسیس کردیم و تاکنون موفق به تربیت 15 حافظ کل قرآن کریم شدیم.

وی ادامه داد: مسابقات با توجه به آنکه وزارت بهداشت میزبانی آن را بر عهده داشت، نواقصی را که مراحل پیشین وجود داشت کمتر مشاهده کردیم اما داوری در سطح مسابقات ملی نبود و داوران ناشناخته بودند.

جلالی رتبه‌های اول کشوری در مسابقات دانش‌آموزی بسیج، هلال احمر و رتبه سوم اوقاف را در کارنامه خود دارد.

فائزه جلالی متولد سال 1374 و دانشجوی رشته فقه و حقوق اسلامی در دانشگاه شهید چمران اهواز است.

بانوانی چنین موفق و باانگیزه در عرصه قرآن کریم این نوید و مژده را می‌دهد که نسل آینده مادرانی پاکدامن، معتقد و خدایی خواهد داشت. همان مادرانی که کودکانشان را با زمزمه آیات خداوندی و به یاد مادر ائمه حضرت زهرا(س) بزرگ خواهند کرد.

قدر این مادران آینده را بدانیم و چنین زنان سرنوشت‌ساز در دنیای آینده را به فراموشی نسپاریم. کمترین کار قدردانی از کار بزرگ آنهاست.

captcha