ایجاد ۹۷۰۰ شغل در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3669089
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

ایجاد ۹۷۰۰ شغل در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بسته توانمندسازی نیروی کار با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها خبر داد و 'گفت: ۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی تا پایان امسال باید در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، صابر مظاهری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 12 آذرماه اظهار کرد: ایجاد فرصت جدید اشتغال، مهارت آفرینی بازار کار و حفظ و صیانت از اشتغال فعلی از جمله اهداف کلی برنامه اشتغال فراگیر است.
وی با بیان اینکه طبق برنامه باید تا پایان سال 9 هزار و 700 فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود، عنوان کرد: مهارت‌های آفرینی و ارائه اموزش‌های لازم به جویندگان کار از جمله دغدغه‌های همیشگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی این  استان بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: رشد اقتصادی و تحرک بخشی بازار کار، فعال سازی تمام ظرفیت‌ها، ایجاد پیوند بین نیروی کار ، تسهیل در جستجوی شغل و تقویت فرهنگ کارآفرینی از جمله برنامه‌های در دستور کار برای تحقق اهداف پیش بینی شده برای اشتغال 9 هزار و 700 نفر در استان است.
مظاهری از شناسایی ظرفیت‌های پراشتغال این استان در سال گذشته و ارسال به وزارتخانه خبر داد و افزود: نرخ بیکاری در شهرستان‌های بویراحمد 10.8، کهگیلویه 13، گچساران 16، چرام 17 و بهمئی 17.7 درصد است.
وی با بیان اینکه آخرین نرخ بیکاری فصلی این استان در تابستان 10.5 درصد بوده است، ادامه داد: هم‌اکنون 3 هزارو 200 تعاونی در این استان وجود دارد که در سال‌های اخیر 430 تعاونی باکیفیت با اشتغالزایی 3 هزار و 861 نفر ایجاد کردیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 6 هزار و 796 کارورز در این استان ثبت نام کرده که از این تعداد برخی شرایط لازم را نداشتند و تنها بیش از 2 هزار نفر دارای شرایط بودند که 875 نفر کاردانی، 490 نفر کارشناسی و 949 نفر نیز ارشد و دکتری داشتند.
مظاهری یادآور شد: سهم کارآموزی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 25 نفر بوده است.
منبع: تسنیم
captcha