تأسیس کمیته بازار کار اسلامی از سوی انجمن مالی اسلامی ایران
کد خبر: 3669118
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
صالح آبادی اعلام کرد:

تأسیس کمیته بازار کار اسلامی از سوی انجمن مالی اسلامی ایران

گروه اقتصاد: رئیس انجمن مالی اسلامی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهمی که پیگیر آن هستیم در مورد ترویج بازار کار اسلامی است و در این راستا کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم و در این همایش نیز موضوع بازار کار اسلامی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران و رئیس انجمن مالی اسلامی صبح امروز 12 آذرماه، در سومین همایش مالی اسلامی ضمن تشکر از حضور مهمانان این همایش اظهار کرد: خوشحالیم که برای سومین بار این همایش را در دانشگاه الزهرا با محوریت توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آن در افزایش تولید ملی و اشتغال برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش مسائلی از قبیل آسیب‌شناسی ابزارها و عقود اسلامی رایج در بازار پول، بیمه و بازار سرمایه ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران عنوان کرد: در مجموع 53 مقاله به سومین همایش مالی اسلامی ارائه شد که بخشی از آنها در کتاب مجموعه مقالات این همایش منتشر خواهد شد.

صالح آبادی اظهار کرد: در این همایش دو پنل تخصصی برگزار می‌کنیم که شامل آخرین تحولات طرح بانکداری اسلامی و اثرات نقش جدید شورای فقهی بانک مرکزی و نقش ابزارهای مالی اسلامی در تولید و اشتغال است.

وی اظهار کرد: امروز دومین جایزه مالی اسلامی که سال گذشته به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان رسید را اهدا می‌کنیم و برای اولین بار جایزه پژوهش برتر در حوزه مالی اسلامی نیز به دو تن از عزیزان اهدا می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات درباره انجمن مالی اسلامی اظهار کرد: این انجمن حدود پنج سال است که به فعالیت می‌پردازد و تاکنون اقداماتی در راستای ترویج بانکداری، مالی و اسلامی انجام داده است، همچنین تاکنون 17 نشست تخصصی برگزار کرده‌ایم و با همکاری برخی نهادها همانند دانشگاه امام صادق(ع) و موسسه عالی آموزش بانکداری ایران سعی داریم اقدامات خود را گسترش دهیم. همچنین یکی از اقدامات مهمی که پیگیر آن هستیم در مورد ترویج بازار کار اسلامی است و در این راستا کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم و در این همایش نیز موضوع بازار کار اسلامی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

صالح آبادی ضمن تشکر از داود دانش جعفری؛ وزیر اسبق اقتصاد، که وی را به عنوان رئیس بورس اوراق بهادار منصوب کرد و گفت: همچنین در این همایش از کتاب ناگفته‌های بورس ایران که توسط اینجانب نوشته شده، رونمایی خواهد شد.

 

captcha