اولین فاز توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح شد
کد خبر: 3669124
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
با حضور رئیس جمهوری؛

اولین فاز توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح شد

گروه اقتصادی: فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار، صبح امروز، 12 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و همچنین مهمانانی از 17 کشور جهان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار، صبح امروز، 12 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و همچنین مهمانانی از 17 کشور جهان افتتاح شد.
بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در حاشیه این مراسم، گفت: عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی از مردادماه 1386 آغاز شده بود، اما تا سال 1392 تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ در حالی‌که دولت تدبیر و امید این طرح را با حساسیت بالا دنبال کرد و امروز به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان اظهار کرد: افتتاح بندر شهید بهشتی با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری، بیکاری در شهرستان چابهار و جنوب این استان را به حداقل می‌رساند.
وی با اشاره به ظرفیت بندر چابهار در توسعه ترانزیت در محور شرق کشور، ادامه داد: ما ناگزیر به تسریع در توسعه بندر چابهار هستیم و با مکمل شدن آن با بنادر صحار و گوادر، چابهار نقش منطقه‌ای خوبی در تجارت دریایی کشور خواهد داشت.
آقایی افزود: در طرح توسعه این بندر، بیش از 203 هکتار زمین جدید از دریا با استفاده از لایروبی استحصال شده است؛ همچنین بیش از 5 کیلومتر دایک‌گذاری، حدود 15.8 میلیون متر مکعب لایروبی و 60 هکتار بتن ریزی و تایل گذاری و تحکیم بستر شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه هم‌اکنون کالاهای اساسی استان و استان‌های همجوار از طریق این بندر تخلیه می‌شود، خاطرنشان کرد: افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه، بارگیری و تبادلات تجاری را از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن (بیش از 3 برابر) افزایش می‌دهد.
گفتنی است، حضور در نشست شورای اداری و همچنین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس جمهوری به چابهار خواهد بود.
captcha