فعالیت 14 هزار مدرسه قرآنی در مراکش
کد خبر: 3669133
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
وزیر اوقاف و امور اسلامی خبر داد:

فعالیت 14 هزار مدرسه قرآنی در مراکش

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش از فعالیت بیش از 14 هزار مدرسه قرآنی در این کشور خبر داد.

 فعالیت 14 هزار مدرسه قرآنی در مراکشبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Morocco World News؛ احمد توفیق در سخنانی در مراسم جشن میلاد حضرت محمد(ص) اعلام کرد: 450 هزار قرآن آموز که 40 درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند در این مدارس به یادگیری قرآن مشغول هستند.

توفیق با اشاره به نقش مدارس قرآنی در مراکش، اعلام کرد: 300 مدرسه قرآنی جدید به زودی در مراکش افتتاح خواهند شد.

وی افزود: بسیاری از مدارس قرآنی مراکش بازسازی شده یا به تازگی ساخته‌ شده‌اند تا این کشور را برای مقابله با افراط‌گرایی قدرتمندتر کنند. دولت مراکش معتقد است که مدارس قرآنی محافظی در برابر انتشار افراط‌گرایی مذهبی هستند.

در مراکش، هرگاه که یک مسجد ساخته می‌شد، در کنارش یک سالن بزرگ برای آموزش قرآن به کودکان از سن 5 سال به بالا نیز می‌ساختنددر این مدارس قرآنی، کودکان صرفنظر از پیشینه اجتماعی‌شان، به حفظ آیات قرآن را می‌پردازند.

از سن 12 – 13 سالگی، قرآن‌آموزان مستعد و شایسته وارد مرحله دوم آموزش می‌شوند و در مسجد اصول مقدماتی دستور زبان عربی و فقه اسلامی را آموزش می‌بینند. اداره کلاس‌های مدارس قرآنی و آموزش قرآن به عهده یک استاد است که طالب، فقیه یا شیخ نامیده می‌شود. 

لازم به ذکر است که امروزه مدارس قرآنی قدیمی به دلیل تمایل والدین به حضور فرزندانشان در مدارس مدرن، در حال فراموشی و به حاشیه رانده شدن هستند/.

captcha