تأثیر فراوان تقویت جنبه قرآنی اساتید رشته‌های فنی بر دانشجویان
کد خبر: 3669134
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان بیان کرد:

تأثیر فراوان تقویت جنبه قرآنی اساتید رشته‌های فنی بر دانشجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رتبه سوم سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور رشته تفسیر و ترجمه بخش اساتید گفت: اگر اساتید دانشگاه جنبه قرآنی خود را قوی کنند، می‌توانند در کلاس‌های خود با وجود اینکه در رشته‌های فنی نیز تدریس می‌کنند، از لحاظ اخلاقی و فرهنگی تأثیر چشمگیری بر دانشجویان خود داشته باشند.

تأثیر فراوان تقویت جنبه قرآنی اساتید رشته‌های فنی بر دانشجویان
حسن ظاهری‌فرد، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان که در سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور(ششم تا هشتم آذرماه به میزبانی وزارت بهداشت) رتبه سوم رشته تفسیر و ترجمه قرآن کریم در بخش اساتید (این بخش برای اولین بار به این جشنواره اضافه شده بود) را کسب کرد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیان کرد: بنده به لطف خداوند متعال از سال‌های گذشته و ایام نوجوانی و جوانی با جلسات قرآن کریم انس پیدا کردم و در این جلسات شرکت می‌کنم.
وی در ادامه با بیان اینکه ما هر چه در زندگی داریم به برکت قرآن و آیات الهی است، اظهار کرد: با کمال تأسف باید عرض کنم که مردم ما غافل از آیات قرآن هستند؛ چرا که اگر انس با قرآن در جامعه ایجاد و بیشتر شود، بسیاری از مشکلات و مسائل موجود کاهش خواهد یافت.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های قرآنی به‌ویژه در بخش اساتید زمینه‌ای را فراهم کرد تا ما نیز بتوانیم در مسابقات قرآنی شرکت کنیم، افزود: امیدوار هستم تا از این طریق دیگر اساتید نیز تشویق شده و در این‌گونه مسابقات و جشنواره‌ها شرکت کنند.
رتبه سوم سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در رابطه با ضرورت حضور اساتید دانشگاه در جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی نیز تصریح کرد: ورود اساتید به این نوع مسابقات و جشنواره‌ها بسیار خوب و مؤثر است، ولی متأسفانه در این زمینه کم کار شده است و شاید اساتید به این موضوع اهمیت زیادی ندهند. متأسفانه شرایط طوری شده است که اگر برای مثال جشنواره‌‌ای در علوم مختلف مانند نانو و ... برگزار شود، استقبال اساتید از این امر بسیار بیشتر است درحالی‌که اهمیت قرآن بسیار زیاد است و باید شرایط طوری فراهم شود که اساتید با آغوش باز و استقبال زیاد در جشنواره‌های قرآنی نیز شرکت کنند.
ظاهری‌فرد ادامه داد: به نظر بنده دلیل اصلی این قضیه به آموزش و پرورش و صدا و سیما بازمی‌گردد؛ چرا که در این دو بخش اساسی آن‌چنان که باید و شاید بر روی این موضوع کاری صورت نگرفته و فرهنگ‌سازی نشده است. اگر ما بتوانیم فرهنگ قرآنی را در آموزش و پرورش و نیز از طریق صدا و سیما در سطح جامعه خود نهادینه کنیم، مشکلات و معضلات فرهنگی جامعه ما حل خواهد شد.
رتبه سوم سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مردم و حتی اساتید ما طوری به قرآن نگاه می‌کنند که گویی این منبع عظیم الهی تنها برای استفاده در مراسمی مانند عزاداری و ... می‌باشد و تنها باید در زمان‌هایی خاص قرائت قرآن داشته باشیم درحالی که اگر همه ما بیشتر به آیات قرآن بپردازیم، متوجه خواهیم شد که درک مفاهیم عمیق قرآن و تدبر در آیات الهی جای کار بسیار زیادی دارد.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان بیان کرد: همچنین، اساتید ما می‌توانند در سطح دانشگاه‌های کشور تأثیر بسیار زیادی از نظر فرهنگی بر دانشجویان داشته باشند؛ چرا که اگر اساتید جنبه قرآنی خود را قوی کرده و با قرآن انس فراوان داشته باشند، می‌توانند در کلاس‌های خود علیرغم اینکه در رشته‌های فنی نیز تدریس می‌کنند، از لحاظ اخلاقی و فرهنگی نیز تأثیر چشمگیری بر دانشجویان خود داشته باشند.
رتبه سوم سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور اظهار کرد: دانشجویان ما شاید سخن اساتید فنی را که با کلام الهی عجین شده باشد، بیشتر از اساتید دروس معارفی بپذیرند که بر همین اساس نیز اگر اساتید ما بتوانند در بعد قرآنی نیز خود را قوی کنند، تأثیر بسیار زیادی در کلاس‌های خود خواهند داشت.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در ادامه در رابطه با موضوع جایگاه قرآن در دانشگاه‌های کشور نیز تصریح کرد: متأسفانه امروز قرآن در دانشگاه‌های ما آن جایگاه اصلی که باید داشته باشد، ندارد. در این رابطه بسیار حائز اهمیت است که هر کسی در جایگاه خود و به اندازه توان خود تلاش کند تا حضور قرآن در دانشگاه‌ها پررنگ شود و اساتید و دانشجویان انس بیشتری با قرآن پیدا کنند.
ظاهری‌فرد در ادامه سخنان خود بیان کرد: در رابطه با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی نیز باید مشوق‌هایی برای ورود و حضور بیشتر اساتید به این جشنواره‌ها فراهم شود تا اساتید بیشتری در مسابقات شرکت کنند و اندک اندک زمینه‌ای فراهم شود تا نور قرآن کریم به عنوان منبع عظیم سخنان الهی در میان اساتید و دانشجویان تمامی رشته‌های دانشگاهی مشاهده شود.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور نیز با بیان اینکه این جشنواره در سطح خیلی خوبی برگزار شد، تصریح کرد: البته می‌توان و باید در این زمینه کار و فعالیت بیشتری کرد تا ان‌شاءالله انس با قرآن و تدبر و تعمق در قرآن در میان دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان نهادنیه شود.
رتبه سوم سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در پایان سخنان خود از مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به‌ویژه خبرگزاری ایکنا جهت پوشش مناسب و خوب اخبار جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان تشکر و قدردانی ‌کرد.

captcha