هزینه‌های آموزشی قرآن آموزان نابینا چند برابر افراد عادی است
کد خبر: 3669156
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

هزینه‌های آموزشی قرآن آموزان نابینا چند برابر افراد عادی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر موسسه روشندلان اصفهان با بیان اینکه 2 درصد قرآن آموزان جامعه نابینا هستند، گفت: مسلما باید یک و نیم تا ۲ درصد از بودجه‌های قرآنی نیز به این نابینایان تعلق گیرد که اگر هم این بودجه به آنها تعلق پیدا کند، باز عادلانه نیست چراکه هزینه آموزشی یک نابینا در خصوص فعالیت‌های قرآن چندین برابر یک فرد عادی است.

مهدی نیکزاد، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت روشندلان اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه بعضی از نهادها و موسساتی که عنوان قرآن و عترت را دارند، در زمینه فعالیت‌های قرآنی فقط این عنوان را با خود یدک می‌کشند و مسلماً اعتبارات و بودجه  مسائل قرآنی به دست این سازمان‌ها که خود را متولی امور قرآنی کشور می‌دانند، قرار دارد.
وی با بیان اینکه یک و نیم تا 2 درصد قرآن آموزان جامعه نابینا هستند، پس مسلما باید یک و نیم تا ۲ درصد از بودجه به این نابینایان تعلق گیرد که اگر هم این بودجه به آنها تعلق پیدا کند، باز عادلانه نیست چراکه هزینه آموزشی یک نابینا در خصوص قرآن چندین برابر فرد عادی است.
وی گفت: هزینه تامین یک جلد قرآن کریم به خط بریل، حدوداً ۲۰ برابر از یک قرآن عادی است و ما و زمانی که ما برای درخواست این هزینه‌ها به این دستگاه‌ها رجوع می‌کنیم، اصولامدعی هستند که بودجه و اعتبار کافی برای کمک نداریم.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات اخیر نابینایان در استان اصفهان، افزود: برای تامین هزینه‌های این مسابقات به سازمان‌های زیادی مراجعه کردیم، اما برخی از آن‌ها حاضر به کمک نشدند. در واقع روی سخنم با سازمانی است که تابلوی قرآنی دارد و خود را متولی امور قرآنی  کشور می‌داند.
نیکزاد با اشاره به ضرورت توجه به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای نوجوانان، گفت: اگر  در این زمینه برای نوجوانان کاری نکنیم، شبیخون فرهنگی روی تمام مسائل اعتقادی دینی فرهنگی این نوجوانان اثر خواهد گذاشت.

captcha