حضور گروه‌های جهادی زنجان در مناطق زلزله کرمانشاه
کد خبر: 3669246
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
امندی خبر داد:

حضور گروه‌های جهادی زنجان در مناطق زلزله کرمانشاه

گروه اجتماعی: مسئول بسیج سازندگی استان زنجان از حضور گروه‌های جهادی در مناطق زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 گروه جهادی در قالب 50 نفر در این منطقه مشغول ارائه خدمت به هم‌میهنان زلزله‌زده هستند.

فرهاد امندی، مسئول بسیج سازندگی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: با وقوع زلزله دلخراش کرمانشاه بسیج سازندگی و سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تشکیل قرارگاه سازندگی در منطقه سر پل ذهاب مشغول خدمت‌رسانی به مردم این منطقه هستند.
 
امندی با اشاره به اینکه رسیدگی به 6 روستای آسیب دیده این منطقه بر عهده سپاه استان زنجان واگذار شده، تصریح کرد: در حال حاضر 10 گروه جهادی در قالب 50 نفر از بسیج سازندگی استان به همراه 10 نفر از پرسنل سپاه انصارالمهدی(عج) در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور دارند.
 
وی به استقرار اکیپ کامل تیم‌های پزشکی در منطقه زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: اکیپ کامل تیم‌های پزشکی توسط معاونت بهداری سپاه در منطقه مستقر شده است و خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهد.
 
امندی تاکید کرد: فعالیت اکیپ حاضر در منطقه در بخش‌های مختلف از جمله احصاء آمار اهالی ساکن در روستاهای مورد نظر، اخذ اطلاعات در خصوص نیازمندی‌ها و آسیب دیدگی افراد ساکن در روستاها، مشخص شدن محل دائمی قرارگاه، و محل دپو کمک‌های مردمی جهت توزیع در بین مردم از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.
 
مسئول بسیج سازندگی استان زنجان گفت: در کنار این اقدامات تهیه و توزیع دوازده هزار لیتر نفت سفید دربین اهالی منطقه، آب و نان و کنسرو به صورت مستمر در بین اهالی، مستقر شدن آشپزخانه جهت پخت و توزیع 2000 پرس غذای گرم به صورت روزانه در بین مردم، کمک به مردم در خصوص آواربرداری در حال انجام است.
 
امندی تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با قرارگاه خاتم الانبیاء و بنیاد مسکن اقدامات در جهت ایجاد سکوی کانکس‌ها، نصب سرویس بهداشتی و حمام سیار در منطقه مورد توجه قرار دارد.
captcha