حضور آثار هنرمندان اردبیلی در جشنواره بین المللی کارتون «میراث ما قدس»
کد خبر: 3669256
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

حضور آثار هنرمندان اردبیلی در جشنواره بین المللی کارتون «میراث ما قدس»

گروه اجتماعی: آثار سه هنرمند اردبیلی موفق به حضور در بخش نمایشگاه نخستین جشنواره بین المللی کارتون «میراث ما قدس» در ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، انجمن «میراث‌ ما» که برای حفظ و نگهداری آثار قدس و امپراتوری عثمانی در اطراف این شهر به فعالیت می‌پردازد، برپایی نخستین مسابقه بین المللی کاریکاتور با مضمون قدس به نام «قدس؛ میراث‌ ما» را آغاز کرده است.
این جشنواره در راستای؛ افزایش حساسیت بر میزان ابعاد مختلف شهر کهن قدس که از سال 1967 در اشغال اسرائیل قرار دارد، برگزار می شود.
هدف از برگزاری این مسابقه، دعوت از جامعه جهانی برای واکنش به سیاست های یهودی سازی قدس و اعمال سیاست های ظالمانه اسرائیل نسبت به 400 هزار جمعیت مسلمان این شهر، تاکید بر اهمیت دین و میراث فرهنگی و در قالب قدس و مسئولیت پذیری در قبال آن، اولویت میراث فرهنگی در زندگی اجتماعی و نقش این شهر در حفاظت از میراث دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین حضور هنرمندان از سراسر جهان جهت توقف اشغال این شهر است.
هنرمندان در واکنش به سیاستی که در قدس اعمال می شود، با آثار خود مسائل این شهر مانند، اشغال، حقوق بشر، عدالت، آزادی، محبت، فرهنگ زندگی اجتماعی، مسئولیت های اجتماعی، صلح، زندگی شهری، مقدسات و سایر موضوعات را تحت عنوان «قدس؛ میراث‌ ما» را به تصویر می کشند.
این مسابقه با دواری حسن آیجین، شفق تاوکول، توران درتلی، مراد یلماز، عاسم گلتکین، احمد آلتای از ترکیه و ناصر جعفری از اردن برگزار می شود و در این جشنواره 39 کشور با 642 اثر شرکت کرده اند که در نهایت آثار سه هنرمند اردبیلی؛ شهرام رضایی، شیرین قلی پور و امیر بیگ زاده، موفق به حضور در بخش نمایشگاه این مسابقه، شد.

captcha