امت اسلامی دیگر تحمل گروه‌های تفرقه‌انگیز همچون داعش را ندارند
کد خبر: 3669262
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
آیت الله عاملی:

امت اسلامی دیگر تحمل گروه‌های تفرقه‌انگیز همچون داعش را ندارند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امت اسلامی دیگر تحمل گروه‌های تفرقه‌انگیز و منافقی همچون داعش و وهابی را ندارند؛ چراکه امروز بیش از دودستگی، به وحدت نیازمندیم.

به گزارش خخبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، روزگذشته، 11 آذرماه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در جمع اهالی سنی‌نشین عنبران اظهار کرد: امت اسلامی باید مراقب باشند تا دشمنان بیش از این از خلاءها برای تکه‌تکه کردن امت اسلامی بهره نگیرند و برای زدودن آثار تفرقه و نفاق نیاز به مراقبت و هوشیاری بیشتر داریم.
وی با گرامیداشت هفته وحدت به عنوان سرآغاز تحکیم وحدت امت اسلامی خاطرنشان کرد: امام راحل با درایت و دوراندیشی هفته وحدت را در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) نامگذاری کرد تا نقطه اختلاف و دودستگی امت اسلامی به نقطه وحدت و همدلی بیشتر تبدیل شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید همه تلاش کنند تا منادی وحدت امت اسلامی باشند تصریح کرد: این امر نماد عینی انسجام و همگرایی است که ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر به تقویت آن کمک کنیم.
آیت الله عاملی ادامه داد: هر کس در چنین شرایطی به اختلاف امت اسلامی دامن بزند در ردیف مشرکان و منافقان است چرا که عنصر تفرقه زمینه غلبه دشمنان را در جامعه اسلامی فراهم می‌آورد.
وی گفت: استکبار جهانی میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده تا در جامعه اسلامی چندصدایی را حاکم کند تا به این وسیله بتواند انشقاق و دودستگی در بین مسلمین ایجاد کند در حالی که با محوریت قرآن و اهل بیت می‌توان از کنار این توطئه زهرآلود دشمن به راحتی عبور کرد.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه سنی‌نشینان عنبران و هشچین در برنامه‌های مناسبتی به صورت ملی و مذهبی در کنار هم هستند اظهار داشت: این جای خوشحالی است که تمام فرق و صاحبان ادیان در کشورمان و در منطقه ما در کمال آرامش و اطمینان زندگی می‌کنند.
آیت الله عاملی به نابودی داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: باید با تفکر داعشی و وهابی نیز در هر نقطه‌ای مبارزه کرد چرا که این تفکر و اندیشه ناسالم سم خطرناک و مهلکی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

captcha