وحدت میان براداران شیعه و سنی؛ زمینه ساز پایداری امنیت در جامعه
کد خبر: 3669272
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
فیضی:

وحدت میان براداران شیعه و سنی؛ زمینه ساز پایداری امنیت در جامعه

گروه اجتماعی: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت و اتحاد بین برادران شیعه و سنی، امنیت جامعه را پایدار می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی روزگذشته 11 آذرماه در مراسم ولادت پیامبر اکرم(ص) در عنبران ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت فرصتی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و سبب تحکیم دوباره پیمان اخوت اهل تسنن با برادران شیعه است.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین توطئه دشمن ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است افزود: وحدت و اتحاد بین هموطنان، امنیت کشور و جامعه را پایدار می‌سازد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: سیره پیامبر اکرم (ص) را باید الگو و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و شیعه و سنّی در راستای پایداری امنیت جامعه، به مودت و دوستی با هم رفتار کنند.
فیضی به ضرورت وحدت بین شیعه و سنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: صلح و دوستی مانع از بروز تفکرهایی است که جامعه راتهدید می کند.
نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین بیان کرد: محور وحدت شیعه و سنی،حضرت ختم مرتبت (ص) است و با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری می توان امنیت را درجامعه پایدار ساخت و نقشه های دشمنان را خنثی کرد.وی تصریح کرد: اساسی‌ترین راهکار وحدت از دید قرآن، نفی طاغوت و عبودیت خداوند است و دقیقا" همین مسأله است که مستکبران را به معارضه با پیامبران و ملل مستضعف برمی‌انگیزد، چرا که ایمان و محبت به خدا عامل انسجام و وحدت است.
فیضی ادامه داد: منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل باهم، جهان اسلام و مسائل بین‌المللی است.
وی تأکید کرد: برجسته کردن مشترکات و مانور ندادن روی اختلافات از مهمترین شاخصه‌های وحدت بوده و هدف از وحدت، همبستگی مسلمانان و اتحاد آنان با یکدیگر در تقابل با توطئه‌های دشمنان است.

captcha