خانواده سالم؛ جامعه را به سمت صلاح و ترقی می‌برد
کد خبر: 3669309
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
حجت‌الاسلام فتاحی:

خانواده سالم؛ جامعه را به سمت صلاح و ترقی می‌برد

گروه اجتماعی: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: خانواده كوچكترين ركن سازنده اجتماع است و اگر خانواده سالم باشد مسلماً جامعه نيز رو به صلاح و ترقي مي‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، امروز در نشست منطقه‌ای روسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته غرب کشور در ایلام، با اشاره به جایگاه و منزلت زنان اظهار کرد: زنان از اركان اساسي جوامع بشري‌اند و عالي‌ترين نقش سازنده را با عناوين همسر و مادر در دواير زيستي انساني دارا هستند .
وی افزود: امروزه تبليغات وسيع فرهنگي فاسد غرب عليه اسلام ناب محمدي (ص) و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران سبب شده تا جوانان با اشكال مختلف تهاجم فرهنگي بيگانگان مواجه شوند كه از جمله آنها مي‌توان به مواد مخدر، پخش برنامه‌هاي متعدد تلويزيوني از طريق ماهواره، سايت‌هاي اينترنتي با مضامين خلاف عفت عمومي و استفاده جوانان از لباس‌هاي محرک و بدن‌نما و نا متعارف در جامعه ايران اشاره كرد كه برخي در اثر جهل و ناداني و آشنا نبودن با فرهنگ غني اسلامي ايراني اينگونه حربه‌هاي فرهنگي را به جامعه مي‌زنند .
فتاحی اضافه کرد: اسلام وظيفه مهمي را بر دوش زنان نهاده كه با پوشش و عفت كامل خود، از راه‌هاي انحراف و فساد جلوگيري كنند و براي ترقي و كمال خود و جامعه تلاش کنند .
وی در ادامه به موضوع آسیب‌های اجتماعی بخصوص آسیب طلاق اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی دغدغه رهبر معظم‌ انقلاب و مسوولان نظام است باید برای کنترل این آسیب‌ها فعالیت کرد و بانوان فرهیخته می‌توانند در راستای رفع مشکلات اجتماعی و جلوگیری از آنها برنامه‌ریزی کنند .
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام ادامه داد: خانواده كوچكترين ركن سازنده اجتماع است و اگر خانواده سالم باشد مسلماً جامعه نيز رو به صلاح و ترقي مي‌رود و يكي از صفات زنان شايسته مسلمان عفت و پاكدامني است كه اين خود عامل مهمي در عدم ايجاد برخي اختلافات زناشويي در زندگي مشترك است.
فتاحی اظهار کرد: بانوان فرهیخته باید الگوسازی را در جامعه آغاز کنند و زن مسلمان و انقلابی را به جهان اسلام معرفی کنند و این مهم را باید جزو وظیفه خود بدانند .
وی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه دینی را فرصت خوبی برای سیاستگذاری حوزه زنان و خانواده برشمرد و گفت: باید این جمعیت کاری کند که خانواده به مرکز اعتدال تبدیل شود
captcha