وحدت؛ چاشنی اقتدار امت اسلام
کد خبر: 3669311
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

وحدت؛ چاشنی اقتدار امت اسلام

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی عنوان کرد: وحدت به عنوان چاشنی اقتدار امت اسلام سه بستر شعار و احساس، بصیرت و رفتار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی صبح امروز، 12 آذر ماه، در همایش «محمد، بشیر وحدت» گفت: موضوع وحدت به عنوان چاشنی اقتداربخش دین در جهان، سه بستر شعار و احساس، بصیرت و رفتار دارد.
وی ادامه داد: بستر اول وحدت، احساس و شعار است که این کفایت نمی‌کند و تنها دم از وحدت زدن با ادبیات مختلف نمی‌تواند به صورت یک واقعیت اثرگذار در اسلام درآید.
آیت‌الله علم الهدی اضافه کرد: توجه به دو بستر وحدت در بصیرت و رفتار مهم است، وحدت در بصیرت به معنی آن نیست که مبانی فکری و اعتقادی خود را زیر پا بگذاریم، چرا که این مسئله غیرممکن بوده و تحقق آن تناسبی با حقیقت طلبی ندارد.
وی ادامه داد: از روز بعثت پیامبر(ص) و در طول چهارده قرن عمر اسلام تا به امروز چنین وضعیتی وجود نداشته که تمام جهان یکپارچه علیه اسلام قیام کنند، در شرایطی که قلوب بسیاری از انسان‌ها به سمت اسلام باشد ولی تمام قدرت‌ها و استکبار در تقابل این جریان باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: اگر ما این وضعیت را در حوزه جهان‌شناسی درک کنیم به وحدت در حوزه بصیرت رسیده‌ایم و در نتیجه حضور در چنین جبهه‌ای عاملی در جهت وحدت علاقه‌مندان به اسلام خواهد بود.
وی با اشاره به وحدت مسلمانان در حوزه رفتار، گفت: ما در حوزه رفتار بدون درنظر گرفتن مذهب وارد شدیم، نمونه این رفتار در مدافعان حرم دیده‌ می‌شود که بدون در نظر گرفتن گرایش مذهبی به دفاع از مسلمانان پرداختند و امروز زمانی است که دشمن حس می‌کند اسلحه نفاق در بین مسلمانان کاربر ندارد.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به پیروزی اخیر جبهه مقاومت و شکست داعش در منطقه عنوان کرد: سال گذشته این گردهمایی درحالی برگزار می‌شد که بخش زیادی از کشورهای مسلمان در چنگال داعش قرار داشت و خوشبختانه پس از این با یک فتح روبه رو شدیم که به برکت خون شهدا به دست آمد و این مزدوران را از صحنه روزگار پاک کرد.

سه بستر وحدت امت اسلام/ وحدت در بصیرت و رفتار بسیار مهم است
امام جمعه مشهد در ادامه عنوان کرد: حفظ وحدت در حوزه بصیرت و رفتار بسیار اهمیت دارد، اگر ما موقعیت جهان‌بینی اسلام، پیامبر(ص) و قرآن را در یک جهت دیدیم به وحدت رسیده‌ایم، حدود چهل سال از انقلاب ما می‌گذرد و وحدت به عنوان یک اصل در سیاست‌گذاری نظام ما مطرح شده است و این مسئله کارنامه سیر وحدت ما را در دنیا و مقابل چشم دشمنان نمایش داده است.
وی با بیان اینکه مهم این است که عظمت اسلام و پیامبر(ص) در مقابل کفر واستکبار جهانی حفظ شود، افزود: امروز دیگر نمی‌توانیم در رکود وایستایی باشیم، باید وارد یک حرکت و پویایی شویم واگر اینگونه نباشد ما در مقابل گسترش اسلام در دنیا عقب می‌مانیم.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: سخت‌ترین خطری که امروزه در اسلام با آن روبه‌رو هستیم، خطر تحجر است و همین تحجرعاملی برای ایستادن در یک نقطه خاص و همراه نشدن با پویایی اسلام می‌شود.
وی با بیان اینکه اندیشه‌های متحجرانه سم‌ کشنده اسلام است، ادامه داد: فکر نکنید فقط یک جریان انحرافی و تکفیری در دل اسلام بوده است، تکفیر و سلفی‌گری از دل تحجر به وجود می‌آید و این ابزار اصلی دشمن برای متوقف کردن جامعه است، ما باید با این مسئله مبارزه کنیم.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمن بر نقطه تحجر متمرکز شده، ادامه داد: دشمن با این کار قصد دارد جامعه را متوقف کند و آنچه ما را پاگیر می‌کند، تحجر به ویژه در بین روحانیت است، این ویروس نباید در نسل جوان ما فراگیر شود، آنچه در موضوع وحدت ما به آن توجیه شده‌ایم، جوانان ما توجیه نیستند.
وی گفت: اگر بعضی شورها در جوانان به وجود آید پشت‌سر ما خالی می‌شود و دشمن جوانان را از ما می‌گیرد و این موضوعی است که باید مورد توجه علما باشد.

captcha