برپایی سی و هفتمین مسابقات قرآن سراسری کارکنان پایور نداجا
کد خبر: 3669338
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

برپایی سی و هفتمین مسابقات قرآن سراسری کارکنان پایور نداجا

گروه مسابقات: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری کارکنان پایور ارتش در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده، معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری کارکنان پایور ارتش در شهرمقدس قم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق همزمان با ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت انجام می‌گیرد، بیان کرد: این مسابقات باحضور بیش از 120 شرکت‌کننده قرآنی از سراسر مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش و در رشته‌های حفظ از سه جزء تا کل، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و تفسیر جز 20 در مجموعه فرهنگی ـ آموزشی یاوران مهدی برپا خواهد شد.
حسن‌زاده اظهار کرد: این مسابقات طی روزهای جمعه و شنبه هفته جاری، 17 و 18 آذرماه انجام می‌شود و اختتامیه این مسابقات نیز یکشنبه، 19 آذرماه با حضور امیر دریادار حسین خانزادی، فرماندهی نیروی دریای ارتش، حجت‌الاسلام محمد مظفری‌نژاد، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی دریایی و همچنین دیگر مقامات لشکری و کشوری برپا می‌شود.
وی ادامه داد: این دوره از مساباقت با قضاوت داوران مجرب از شهر مقدس قم برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی چون برپایی غرفه محصولات قرآنی و دیدار با علما و برگزاری طرح ختم دسته جمعی، ایجاد کرسی‌های تلاوت اذانگاهی از دیگر فعالیت‌هاییست که طی فرآیند برپایی مسابقات انجام می‌شود.
معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: پس از برپایی مسابقات 30 نفر از متسابقین منتخب می‌شوند که همراه با دانشجویان و کارکنان وظیفه در اوایل دی‌ماه در رقابت‌های سراسری کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان شرکت پیدا می‌کنند.
حسن‌زاده با دستاوردهای قرآنی نیروی دریایی ارتش در خصوص رشد قابل توجه رشته حفظ و اهمیت به این رشته اضافه کرد: برای همه رشته‌ها سهمیه قابل توجهی در نظر گرفته شده است اما برای رشته حفظ سهمیه باز برای مناطق در نظر گرفته شده است که در صورتی که متسابقان حداقل امتیاز را می‌آورند به منظور ایجاد انگیزه می‌توانند در مسابقات راه پیدا کنند.
یادآور می‌شود، آئین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن سراسری کارکنان پایور ارتش، ساعت 10 صبح، 19 آذرماه در مجموعه فرهنگی یاوران مهدی برپا خواهد شد.

captcha