تفکر داعش همچنان زنده است
کد خبر: 3669354
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

تفکر داعش همچنان زنده است

گروه سیاست و اقتصاد: عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تفکر داعش که بیش از 70 سال قدمت دارد ممکن است دوباره با حمایت‌ها به عرصه و میدان بازگردد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مولوی نظیراحمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز، 12 آذرماه، در همایش «محمد بشیر وحدت» که در مشهد برگزار شد، گفت: هرچند امروزداعش با مجاهدت‌های مسلمانان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از بین رفته است، اما تفکر داعش که بیش از 70 سال قدمت دارد هنوز از بین نرفته و ممکن است با حمایت‌هایی پا به میدان بگذارد.
وی ادامه داد: داعش با حمایت دشمن آسیب‌هایی در میان امت اسلام ایجاد کرده که در طول عمر اسلام کم نظیر است، پیروزی‌های اخیر ما را نباید دچار غفلت کند، اگر به دلیل احساس سکونی که به وجود آمده از تفکر داعش غفلت کنیم، داعش به همان سطح قبل از شکست برمی‌گردد.
مولوی سلامی با بیان اینکه امت اسلام باید بیداری خود را حفظ کند، اضافه کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌های که خداوند در اختیار مسلمانان قرار داده و اگر امت اسلام ازاین ظرفیت‌های مادی و معنوی، استفاده بهینه‌ای داشته باشد، مطلوب است.
وی ادامه داد: قرآن که منشور هدایت بشراست و سنت و رهنمودهای با برکت حضرت رسول(ص)، از نعمت‌های معنوی است که مسلمانان در صدر اسلام به وسیله آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن دامنه اسلام را تا چین و آفریقا رساندند و این ظرفیت هم‌اکنون در اختیار ما قرار دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظرفیت قرآن و سنت در هر بخشی تابع اوضاع زمانه قرار گرفته و فرصت‌های مادی ارزشمندی نیز در اختیار مسلمانان قرار دارد، گفت: جمعیت مسلمانان بیش از یک و نیم میلیارد است و 33 میلیون متر مربع گستره جغرافیای اسلام است.
وی افزود: علاوه براین، عنصر مادی مهم دیگری که در این جغرافیا وجود دارد این است که تمام کشورهای اسلامی متصل به هم هستند و مثل حلقه‌های زنجیر یکدیگر را در بردارند که این خود یک ارزش جغرافیایی و سیاسی است، مضاف بر این منابع نفت و گازی که در اختیار کشورهای اسلامی است، اگر ابزار به عنوان سرمایه‌ای برای مسلمانان در نظر گرفته شود ظرفیت‌های عظیمی در امت اسلام ایجاد خواهد کرد.

امکان بازگشت داعش به میدان وجود دارد

مولوی سلامی گفت: این همه نعمت‌ها اگر مورد استفاده بهینه و در سایه اتحاد و خرد جمعی قرار گیرد، به طور طبیعی صحنه اسلام عوض خواهد شد و استفاده نکردن از این ظرفیت‌ها گناه بزرگی است اما در هر حال متأسفانه دلارهای نفتی در اختیار داعش قرارمی‌گیرد و این در حالی است که مردم و جوانان مسلمان فقیر و بیکار هستند و در نتیجه این همه ویرانی در کشورهای مسلمان ایجاد می‌شود و هزینه همه این ویرانی‌ها و آسیب‌ها بر دوش همه مسلمانان است.
وی عنوان کرد: وقتی حکومت اسلامی در ایران پیروز شد یک عالم در هند ضمن بیانیه‌ای ازعزت خود و حکومت دینی خود سخن گفت، در حالی که دین و مذهب او متفاوت بود و این موضوع مطلب مهمی را می‌رساند که پیروزی انقلاب اسلامی تأثیری بر حکومت‌های دینی جهان داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی امور دینی به حاشیه رفته در ایران را احیا کرد و این درحالی بود که حکومت سابق با داشتن عنوان اسلامی فقط یک نگاه مادی به زندگی انسان‌ها داشت و مسئولان آن حکومت اطلاعی از فرمان‌های اسلام نداشتند اما در حکومت جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هر دو عالم دینی بوده و به مسائل اسلام اشراف داشته‌اند و ما باید قدردان این عزت و سربلندی باشیم.

captcha