عمل به سیره پیامبر اکرم (ص)؛ نشان از وحدت بین مسلمان است
کد خبر: 3669468
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
امام جمعه میاندوآب:

عمل به سیره پیامبر اکرم (ص)؛ نشان از وحدت بین مسلمان است

گروه اجتماعی: امام جمعه میاندوآب گفت: سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع)، وحدت و ارتباط بین مسلمانان بوده است.

حجت‌الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: پیامبر در سیره و روش خود اسوه بوده و با ایجاد اتحاد، اختلاف بین فرقه‌ها و گروه‌ها را حل و از بین می برد.


وی با اشاره به رسالت پیامبر (ص) که نشان دهنده وحدت بین مسلمانان بوده، افزود: مسلمانان با وحدت و همدلی، حول محور دین واحد، خدای واحد، پیامبر واحد و قبله واحد جمع، و با کنار گذاشتن اختلافات، سیاست واحد را در نظر گرفته و دشمن را مأیوس کند.


امام جمعه میاندوآب با تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی، بیان کرد: مسلمانان با الگو قرار دادن روش و منش پیامبر اکرم (ص) در تمامی امورات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و خانوادگی زندگی خود قرار داده و با تأکید بر روی مشترکات دین و عمل به آن، از مسائل اختلافی پرهیز کنند.


وی در رابطه با تفرقه افکنی دشمن در بین مسلمانان عنوان کرد: دشمن روی 2 مسله، قومیت گرایی و قبیله گرایی بیشتر تأکید داشته و با تقویت این 2 مسله از طریق شبکه های ماهواره ای، اجتماعی و فضای مجازی، با توهین به مقدسات اهل سنت و شیعه به زبان‌های مختلف، باعث تفرقه بیشتر در جامعه و بین مسلمانان شده است.


حجت‌الاسلام حسن زاده با اشاره به بی بصیرتی مسلمانان در رابطه با تهاجم فرهنگی دشمن، از طریق شبکه های ماهواره ای که موفق عمل کرده، تصریح کرد: دشمن دایه مهربان تر از مادر نبوده و مسلمانان با بصیرت و آگاهی می توانند با حل مشکلات و توجه بیشتر به مشترکات مانع ایجاد تفرقه شوند.


امام جمعه میاندوآب با بیان وحدت بین شیعه و سنی، حول محور دین واحد، پیامبر واحد و پیروی از ولایت و رهبری، تاکید کرد: مردم با کنار گذاشتن اندیشه وهابیت و تکفیری، ایجاد اتحاد میان مسلمانان و جدا نشدن اهل سنت و شیعه در تمامی مسائل و عمل به مشترکات، می توانند تمامی مسائل و مشکلات جامعه را بدون هیچ اختلافی حل و برطرف کنند.

captcha