نواخته شدن زنگ «خاک» در 68 مدرسه لرستان
کد خبر: 3669491
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
فریدونی خبرداد:

نواخته شدن زنگ «خاک» در 68 مدرسه لرستان

گروه اجتماعی: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان از نواخته شدن زنگ خاک در 68 مدرسه استان خبرداد و گفت: با توجه به اهمیت خاک به‌عنوان سرمایه ملی موضوع حفاظت از آن در برابر فرسایش و تغییر کاربری در مدارس مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، بهمن فریدونی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان دوشنبه، 13 آذرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش علمی فرسایش خاک در استان خبرداد و گفت: با توجه به اهمیت خاک یک روز تحت همین عنوان به‌صورت جهانی نام‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در 19 آذر همایش سراسری این روز در تهران برگزار می‌شود که به تبع در استان نیز برنامه‌های متنوعی پیگیری خواهد شد.
فریدونی به نواختن زنگ خاک در 68 مدرسه استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت خاک به‌عنوان سرمایه ملی موضوع حفاظت از آن در برابر فرسایش و تغییر کاربری در مدارس مطرح می‌شود.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: بعد از آن نشست تخصصی «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های همکاری میان بخش‌های دانشگاهی و اجرایی برای انتقال دانش و فن‌آوری‌های نوین در حوزه حفاظت از منابع خاک به بهره‌برداران» را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: همچنین همایش«علمی فرسایش خاک در لرستان، تهدیدها و راهکارها» را طی روز سه‌شنبه، 14 آذرماه با حضور کارشناسان، مددکاران ترویجی و دانشجویان دانشکده کشاورزی در محل سالن‌های همایش جهاد کشاورزی خواهیم داشت.
فریدونی حفاظت از خاک را موضوعی چندوجهی عنوان کرد و گفت: در این خصوص امور اراضی بحث مبارزه با تغییر کاربری‌ها و منابع طبیعی مقابله با فرسایش خاک را پیگیری می‌کند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان فرسایش را عمده‌ترین عامل تهدید کننده خاک استان اعلام کرد و افزود: همچنین ضعیف بودن مراتع، تغییرات کاربری و کاهش پوشش سطح عرصه‌های طبیعی از دیگر عوامل هستند.
وی ازجمله عوامل مبارزه با فرسایش اجرای طرح‌های آبخیزداری را برشمرد و ادامه داد: همچنین تغییر روش‌های آبیاری از سنتی به مدرن می‌تواند این معضل را کاهش دهد.

captcha