نوشته شدن قرآن با رسم الخط زیبا در مسجد جامع سنندج در کشور بی نظیر است
کد خبر: 3669579
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

نوشته شدن قرآن با رسم الخط زیبا در مسجد جامع سنندج در کشور بی نظیر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به نوشته شدن دو سوم قرآن بر دیوارهای مسجد جامع سنندج، اعلام کرد: نوشته شدن قرآن با رسم الخط زیبا در مسجد جامع سنندج، در کل کشور بی نظیر است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد ابراهیم زارعی، فرماندار شهرستان سنندج امروز، 13 آذر ماه در مراسم جانمایی قرانی در محل مسجد این روستا با تشکر از تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان و سایر دستگاه‌های ذیربط در زمینه مرمت قرآن، اظهار کرد: تأثیر قرآن بر کلیه بخش‌های فرهنگی، تاریخی، هنری و ... مردم ایران اسلامی امری انکار ناپذیر است.
وی افزود: تأثیر قرآن در کلیه بخش‌های زندگی مردم به حدی است که به صراحت نقش قرآن را در تمامی قسمت‌ها و بخش‌های زندگی مردم می‌توان مشاهده کرد.
فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به نوشته شدن دو سوم قرآن بر دیوارهای مسجد جامع سنندج، اعلام کرد: نوشته شدن قرآن با رسم الخط زیبا در مسجد جامع سنندج، در کل کشور بی نظیر است.
وی نقش قرآن را در حوزه هنر بسیار درخشان خواند و بیان کرد: مردم کردستان همواره در حفظ آیین‌ها و سنت‌های اسلامی به بهترین شیوه اهتمام داشته‌اند و وجود قرآن های نفیس در جای جای این استان نشان از این امر مهم دارد.
زارعی بر حفظ بافت سنتی، آیین‌ها و آثار تاریخی موجود در روستای کانی مشکان توسط اهالی روستا تاکید و بیان کرد: کانی مشکان در مسیر رینگ گردشگری آبیدر قرار گرفته و این موضوع از جمله نقاط قوت برای توسعه گردشگری در این روستا محسوب می شود.
یادآور می‌شود؛ قرآن کانی مشکان از جمله قرآن‌های تاریخی و با ارزش استان کردستان بوده که در روستایی به همین نام قرار گرفته و به شماره«252» در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

captcha