ارتباط با شهدا یکی از راه‌های واکسینه شدن در مقابل جنگ نرم است
کد خبر: 3669611
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

ارتباط با شهدا یکی از راه‌های واکسینه شدن در مقابل جنگ نرم است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: امروز تهاجم دشمن در قالب جنگ نرم سراسر زندگی و قلب‌های جوانان را هدف قرار داده و یکی از بهترین راه‎های واکسینه شدن در برابر این جنگ نرم ارتباط با شهدا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، صبح امروز، 13 آذرماه، در یادواره «شهدای فرهنگی و دانش‎آموز» با اشاره به این شعر از رهبر معظم انقلاب «ما مدعیان صف اول بودیم، از آخر مجلس شهدا را چیدند»، اظهار کرد: جای شهدای مدافع حرم در جشن پیروزی جبهه مقاومت خالی است، این پیروزی مسلمانان جهان به ویژه جبهه مقاومت را مدیون خون شهدا هستیم.

رمز پیروزی انقلاب، روحیه شهادت‌طلبی و فرهنگ ایثار و شهادت است
وی با بیان اینکه امروزه باید بدانیم رمز پیروزی انقلاب، روحیه شهادت‌طلبی و فرهنگ ایثار و شهادت است، عنوان کرد: پیروزی در مقابل کفر در هشت سال دفاع مقدس را نیز مدیون همین روحیه شهادت‌طلبی هستیم.

کاظمی افزود: امروز عزت، شرف، دین ، امنیت و اقتدار را مدیون خون شهدا هستیم که کم و بیش با چهره آنان آشناییم، اگر قرار باشد این روحیه شهادت‌طلبی تداوم پیدا کند، باید این روحیه را زنده نگه داریم. امروز جوان‌های مؤمن، متدین، انقلابی و ولایی در صحنه حضور دارند که مفهوم شهید و شهادت را از عمق جان درک کرده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم همچون شهدای دفاع مقدس کاری بزرگ انجام دادهاند، ابراز کرد: جنگ در خاک کشورهای دیگر در مقابل وحشیترین انسانها کار کمی نبوده است، همان طور که امام (ره) فرمودند: « زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست»، این تکلیف ما است که با آرمانهای شهدا آشنا و مأنوس شویم.

پیوند با شهیدان ما را در مسیر انقلاب و ولایت نگه می‌دارد
وی با اشاره به اینکه یکی از عواملی که میتواند ما را در مسیر انقلاب و ولایت نگه‌‎دارد پیوند با شهیدان است، تصریح کرد: لذا همه ما باید خود را مقید کنیم که ارتباط دلی و قلبی خود را با شهدا قطع نکنیم، باید سیره زندگی شهدا را بخوانیم و با سبک زندگی آنان آشنا شویم.
ارتباط با شهدا یکی از راه‌های واکسینه شدن در مقابل جنگ نرم است
کاظمی ادامه داد: امروز تهاجم دشمن در قالب جنگ نرم سراسر زندگی و قلب‌های جوانان را هدف قرار داده و یکی از بهترین راههای واکسینه شدن در برابر این جنگ نرم ارتباط با شهدا است.

کاظمی با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‌اند مرده مپندار بلكه زنده‏‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند»، گفت: شهدا زنده و مؤثر در اعمال و افکار و زندگی ما هستند، با کمک گرفتن از روح شهیدان میتوانیم آینده درخشانی را برای زندگی خود رقم بزنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: شهادت توفیقی است که خداوند نصیب هر کسی نمیکند، شهید حججی به دست و پای پدر و مادرش افتاد تا توفیق شهادت پیدا کرد، این جوانان مسابقه میدهند برای شهادت، لذا باید به خانواده شهدا تبریک گفت و با توسل به شهدا نیز می‌توانیم ادامه دهنده راهشان باشیم.

در پایان این مراسم نیز از فرزندان خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ناحیه دو مشهد تجلیل شد.

captcha