فرقه‌های گمراه مهدویت، فرصتی برای سودجویی فرصت‌طلبان است
کد خبر: 3669640
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
لایقی:

فرقه‌های گمراه مهدویت، فرصتی برای سودجویی فرصت‌طلبان است

گروه معارف: یک پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: سلوک معنوی دارای مراتب مشروع و معقول است در حالی که فرقه‌های گمراه مهدویت، فرصتی برای سودجویی فرصت‌طلبان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام محمدرضا لایقی، پژوهشگر حوزه مهدویت، در نشست مهدویت، معنویت و آسیب‌های فرقه‌ای از سری برنامه گفتمان‌های دینی دانشجویی که صبح امروز دوشنبه 13 آذرماه به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ارکان فکری مسلمانان باور به مهدویت و وجود امام است.
 
وی افزود: این مساله آنقدر بدیهی است که کسی در اصل آن شکی ندارد و همین مساله نیز زمینه سودجویی برخی از فرصت‌طلبان را در غالب تشکیل فرقه‌هایی تحت عنوان مهدویت فراهم کرده است.
 
این پژوهشگر مهدویت با بیان اینکه رهبران فرقه در ابتدا در باغ سبز نشان می‌دهند ولی در نهایت این رهبران برای رسیدن به هدف خود که اطاعت بی‌چون چرای مریدان از اوست، تلاش می‌کنند، تصریح کرد: رهبران فرقه‌های ضاله ادعامحور و خودخوانده هستند و ادعای مقامی دارند که قابل اثبات نیست.
 
حجت‌الاسلام لایقی با اشاره به اینکه استاد واقعی معنویت هیچوقت دعوت به خود نمی‌کند، تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم سلوک معنوی دارای مراتب مشروع و معقول است و هیچگاه یک استاد معنوی دستور خلاف شریعت و عقلانیت نمی‌دهد و اگر خلاف این باشد باید به مدعی این سلوک عرفانی شک کرد.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرقه‌های گمراه بعد از نشان دادن در باغ سبز در پذیرش افراد تعلل می‌کنند تا زمینه اشتیاق حداکثری آنها را فراهم کنند، گفت: مهمترین شیوه عمل فرقه‌های گمراه، نزدیک نشان دادن دورهاست و راه حل‌های سهل‌الوصول برای رسیدن به آرزوهای دور و دراز ارائه می‌دهند.
 
حجت‌الاسلام لایقی تصریح کرد: اسلام دین عقلانیت است پس با تاسی به آموزه‌های اصیل دینی، درست و عقلانی بیندیشیم و هر گاه دچار مشکل در انتخاب شدیم از مشورت با دانایان خیرخواه غفلت نکنیم.
captcha