طرح تحلیل راهبردی ظرفیت‌های گردشگری باباحیدر ارائه شد
کد خبر: 3669718
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
به همت جهاددانشگاهی استان؛

طرح تحلیل راهبردی ظرفیت‌های گردشگری باباحیدر ارائه شد

گروه اجتماعی: طرح تحلیل راهبردی ظرفیت‌های گردشگری شهر باباحیدر به عنوان یک مدل از پژوهش‌های تقاضامحور در استان، با حضور نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و رییس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا، علی کاظمی در این نشست، با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه آموزش، پژوهش و تحقیقات در استان، اظهار کرد: مراکز دانشگاهی همچون نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی می‌توانند در اشتغال‌زایی سرآمد و الگوساز شوند.
کاظمی با اشاره به اینکه فروش تکنولوژی زمانی صورت می‌گیرد که کارهای پژوهشی به سمت تقاضا محوری حرکت کند، ادامه داد: همکاری میان شهرداری باباحیدر و جهاد دانشگاهی استان در خصوص اجرای طرح‌های گردشگری و تقاضا محوری عمل کردن این نهاد، به عنوان الگو قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مشکل بیکاری استان می‌تواند با اجرای طرح‌های گردشگری مرتفع شود، اظهار کرد: اشتغال گردشگری به معنای این است که در طرح‌های گردشگری تمام جوانب گردشگری لحاظ شود.
کاظمی کوهرنگ را یکی از نقاط گردشگری در استان برشمرد که با وجود جاذبه‌های فراوان به دلایل مختلفی ماندگاری گردشگر در آن زیاد نیست که باید مشکلات مربط با آن مرتفع شود .
عضو فراکسیون نفت و نیرو مجلس اضافه کرد: رونق اشتغال در گردشگری یعنی ماندگاری گردشگر و توریسم در آن مکان و لازمه تحقق این امر در نظر گرفتن تمام جوانب در طرح‌های گردشگری است.
رئیس مجمع نمایندگان استان بیان کرد: امید است با ورود جهاد دانشگاهی استان در زمینه انجام مطالعات کاربردی گردشگری طرح‌هایی در این خصوص در چهارمحال و بختیاری که دارای جامعه نگری کامل هستند، انجام شود.
وی تاکید کرد: طرح گردشگری شهر باباحیدر بررسی شد و این آمادگی وجود دارد تا با حمایت از آن، منبع درآمدی برای شهر ایجاد شود و گردشگران نیز در باباحیدر ماندگاری داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امید است پژوهش‌ها در کتابخانه‌ها گرد و خاک نخورد و حاصل آن به عینیت دیده شود.
در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چهره و تراز واقعی جهاد دانشگاهی، انجام آموزش و پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز مردم و مبتنی بر مزیت‌های استان است، اظهار کرد: بر اساس نیازهای استان مجوز کارهای مطالعات کاربردی در حوزه اکوتوریسم و گردشگری در چهارمحال و بختیاری کسب شد.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به منظور اجرای طرح‌های گردشگری، سه شهر از استان را انتخاب کرده که مطالعات شهر باباحیدر پایان یافته.
خلیلی با تاکید بر تقاضا محوری در انجام کارهای پژوهشی و لزوم فرهنگ سازی در این زمینه، بیان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی الگویی برای حلقه مفقوده پژوهش های کاربردی در کشور است.
وی ادامه داد: تحقیقات انجام شده در زمینه اجرای طرح‌های گردشگری در شهر باباحیدر، تقاضامحور بوده و پژوهش‌ها نیز بر اساس مزیت‌های این شهر انجام گرفته است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان خاطرنشان کرد: در طرح تحلیل راهبردی ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای شهر باباحیدر، راهکارهای توسعه گردشگری شهر رتبه‌بندی شده و اکنون طرح‌های چشمه کفشینه و جاده سلامت این شهر، قابلیت اجرایی دارند.

captcha