تمدید مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره منطقه‌ای شعر کردی «منال»
کد خبر: 3669726
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
صحرایی خبر داد:

تمدید مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره منطقه‌ای شعر کردی «منال»

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان گفت: مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره منطقه ای شعر کردی «منال» بر اساس تصمیم اتخاذ شده و بواسطه وقوع زمین لرزه در بخش‌هایی از گستره برگزاری جشنواره به مدت یک ماه تمدید شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان ایلام، علی صحرایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان اظهار کرد: مهلت ارسال آثار علاقه مندان شعر و ادبیات کردی قبلا اخر ابان ماه اعلام شده بود که به منظور ابراز همدردی با اسیب دیدگان زلزله اخیر و ایجاد فرصت مناسب برای بهتر برگزار کردن جشنواره بتا پایان آذر ماه سال جاری تمدید شد .
وی افزود: این جشنواره با هدف حفظ، ثبت و ضبط اشعار و لالایی‌های کردی، توجه به ادبیات کودکانه و استقلال آن از شعر بزرگ‌سال و تبادل افکار و آرا شاعران این دیار و تقویت ادبیات کردی با گویش‌های کردی، لری و لکی با حضور اهالی فرهنگ از استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان لرستان، خوزستان، همدان و آذربایجان غربی برگزار می‌شود .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان اضافه کرد: شهرستان ایوان با توجه به تجربه 2 دوره برگزاری جشنواره مذکور بصورت 2 سالانه بتواند این دوره نیز با قوت و کیفیت بهتر از قبل برگزار کند و میزبان خوبی برای اصحاب شعر و ادب منطقه باشد .
صحرایی تصریح کرد: آثاری در جشنواره پذیرفته می‌شوند که با یکی از گویش‌های کردی برای کودکان سروده شده باشد، آثار ارسالی نباید در نشریات و کتاب‌ها چاپ یا در سایر جشنواره‌ها ارائه شده باشد، هر شرکت کننده می‌تواند پنج اثر را در قالب‌های مختلف شعری ارائه کند.
وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ایوان، خیابان امام‌خمینی(ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن شعر و ادب و کد پستی 53938-69416 و نمابر 08433236659 و تلفن 08433235569 ارسال نمایند .
گفتنی است در جشنواره دوم حدود 307 اثر از 70شاعر منطقه غرب کشور در گویش‌های کردی به دبیرخانه جشنواره واصل و مورد داوری و قضاوت قرار گرفت که از این میان 10 اثر برگزیده و10 اثر شایسته تقدیر شناخته شد، و امسال انتظار می‌رود آثار بیشتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
captcha