مرکزی برای شکوفایی استعداد کودکان دارای نیازهای ویژه در ایلام
کد خبر: 3669743
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

مرکزی برای شکوفایی استعداد کودکان دارای نیازهای ویژه در ایلام

گروه اجتماعی: در مرکز شماره یک که مرکزی برای کودکان دارای نیازهای ویژه است برنامه روز جهانی معلول با شور و شوق خاص‌ کودکانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ویژه برنامه روزجهانی معلولان در مرکز فراگیر کانون استان با بخش‌های فرهنگی، ادبی و هنری و نمایشگاهی از آثار کودکان فراگیر برگزار شد.
در این برنامه که تعدادی از کودکان فراگیر نیز حضور داشتند از اهمیت برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانانی که دارای نیازهای خاص هستند از کودکان کتابخوان عضو مرکز فراگیر کانون ایلام نیز با اهدای جوایزی تجلیل شد.
در کنار نشست مربیان و مسئولین مرکز فراگیر نمایشگاهی از هنری خلق شده از طرف کودکان فراگیر نیز در این مرکز به نمایش درآمد.
مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در مرکز شماره یک این کانون، مدتی است که با خدمات فرهنگی، ادبی و هنری و علمی برای کودکان دارای نیازهای ویژه راه‌اندازی شده است و با امکاناتی که دارد توانسته به مکانی جذاب برای جامعه‌ی هدف تبدیل شود.
در این مرکز کودکان ونوجوانان ناشنوا و نابینا و دارای مشکلات ذهنی می‌توانند از امکانات ویژه و کتاب‌های این مرکز استفاده کنند.
جهان امروز برای کودکان با نیازهای ویژه و دنیای آنها اهمیت زیادی قایل است و هدف و تلاش کانون نیز رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت آنها است .
همزیستی کودکان عادی و با نیازهای خاص در مراکز فراگیر خلاقیت، استعداد و توانایی همه آنها را پویا و بارور می‌سازد و حتی آموزه‌های کانون در بزرگسالی این کودکان نیز تاثیر زیادی دارد.
یکی از مهمترین وظایف کانون توجه به همه کودکان است و این نهاد به همراه آموزش و پرورش نیازهای مختلف کودکان و نوجوانان را پوشش می‌دهد و ایجاد این مرکز تحقق خواسته‌های کانون و این کودکان و خانواده‌های آنها است.
حضور کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار دیگر بچه‌های عادی موجب می‌شود که آموزش با هنر یکی شود و اندیشه و تفکر این افراد نیز به بالندگی برسد.
captcha