برگزاری همایش «پیامبر رحمت» با همکاری ایران در باکو
کد خبر: 3669745
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

برگزاری همایش «پیامبر رحمت» با همکاری ایران در باکو

گروه بین‌الملل: در آستانه میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و به مناسبت هفته وحدت همایشی با عنوان «پیامبر رحمت» از سوی اداره مسلمانان قفقاز و با همكاری رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد.

برگزاری همایش « پیامبر رحمت» در باکوبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در این همایش كه با حضور شخصیت‌ها، فرهیختگان، علما و اندیشمندان اسلامی در سالن همایش‌های اداره روحانیت مسلمانان قفقاز در باکو برگزار شد، الله ‌شکور پاشازاده، رئیس اداره روحانیت مسلمانان قفقاز در سخنانی بر لزوم وحدت و یكپارچگی جهان اسلام با تکیه بر آموزه‌های قرآن کریم و همچنین سیره حضرت محمد مصطفی(ص)، تأكید كرد.


الله شکور پاشازاده، در ادامه از برگزاری همایشی در 21 دسامبر(30 آذرماه) با شرکت علمای دین کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین، ایران، ترکیه، ازبکستان و هند و با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان خبر داد که در آن بیش از 200 نماینده از کشورهای مختلف نیز شرکت خواهند کرد.


همچنین اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی دین مبین اسلام را دین محبت و مهربانی و دعوت به مدارا و همزیستی با سایر ادیان نامید و بر لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان در شرایطی که دشمنان اسلام با توطئه سعی در تفرقه و ایجاد انحراف و انشقاق جوامع اسلامی دارند، تأكید كرد.


در ادامه حاج سلمان موسی‌اف، معاون رئیس اداره مسلمانان قفقاز، واصم محمد علی‌اف، حجت‌الاسلام والمسلمین اردبیلی و تعدادی از علما و روحانیون سخنرانی كردند/.

captcha