ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر: 3669813
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

گروه سیاسی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و همه دستگاه‌ها و آحاد مردم در این زمینه باید به رسالت خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد سلیمانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز، 13 آذرماه در سومین نشست هماهنگی یادواره شهدای ترور کردستان وحدت را یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: در کشورما بارها آثار وحدت و همدلی مردم احساس شده و موجب خیر و برکت فراوانی شده است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و همه دستگاه‌ها و آحاد مردم در این زمینه باید به رسالت خود عمل کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اعلام کرد: وجود شجره خبیثه داعش که اسلام و کشورهای اسلامی را تهدید می‌کرد با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، از مرزهای کشورهای اسلامی خشکانده شد.
وی با اشاره به اینکه امثال شهید حججی‌ها با ایستادگی و ایثار خود مایه سربلندی ایران اسلامی شدند، بیان کرد: فرهنگ شهادت درسی اقتباس شده از سرور و سالار شهیدان است و سرلوحه زندگی خود قراردادن این فرهنگ موجبات موفقیت ما و ذلت دشمنان را فراهم می کند.
سلیمانی عنوان کرد: با توجه به برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در حال تدوین و چاپ یادنامه شهدای ترور هستیم تا هم شهدا را معرفی کرده و هم یادنامه‌ای از این اقدامات ارزشمند در دست داشته باشیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر چهار هزار جلد از یادنامه شهدای ترور در دست چاپ است که در روز برگزاری یادواره بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان زمان برگزاری یادواره شهدای ترور را ۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز پیوند حوزه و دانشگاه عنوان کرد.
حسن مرادی، معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در ادامه این نشست به برنامه های تدوین شده در این یادواره شهدا اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری سرود دانش‌آموزی با مضمون شهادت، نصب تمثال شهدا، چاپ کتاب و ویژه‌نامه شهدای ترور، اعزام خانواده شاهد و ایثارگر برای شرکت در این یادواره، تهیه لوح تقدیر برای خانواده شهدای ترور، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و ... از برنامه‌های تدوین شده برای روز برگزاری این یادواره است که برای اجرای هر چه بهتر آن نیازمند مساعدت و همکاری ارگان ‌های مختلف سطح استان هستیم.

captcha