روستای صلوات آباد به دلیل وجود بقعه «بابا سیدابراهیم» از موقعیت فرهنگی و مذهبی خوبی برخوردار است
کد خبر: 3669814
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

روستای صلوات آباد به دلیل وجود بقعه «بابا سیدابراهیم» از موقعیت فرهنگی و مذهبی خوبی برخوردار است

گروه سیاسی: بخشدار مرکزی سنندج گفت: روستای صلوات آباد یکی از روستاهای هدف گردشگری است که به دلیل وجود مقبره «بابا سید ابراهیم» و یادمان «سید علی اصغر کردستانی» از موقعیت دینی و مذهبی و فرهنگی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، طارق صلواتی، بخشدار مرکزی سنندج امروز، 13 آذرماه در نهمین همایش منادیان وحدت و دومین همایش سادات نبوی که در مسجد جامع روستای صلوات آباد برگزار شد، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده کنگره ملی «سید علی اصغر کردستانی» خواننده نام آوازه کُرد را در روستای صلوات آباد سنندج برگزار می کنیم.
وی با اشاره به اینکه 95 روستا زیر پوشش بخش مرکزی هستند که ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: روستای صلوات آباد نیز دارای بیش از 28 هزار نفر جمعیت است که مردمان آن از سادات و اهل عرفان هستند.
بخشدار مرکزی سنندج با بیان اینکه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با حمایت مسئولان آبادانی در روستاها ایجاد شده است، عنوان کرد: اما فلسفه این نظام، کار و خدمتگذاری به مردم است و مسئولان باید بیش از این برای رفاه روستاییان تلاش کنند.
وی خواستار توجه بیشتر به روستای صلوات آباد، دوشان و آساوله شد و اعلام کرد: هرچند کارهای زیادی تاکنون صورت گرفته است اما درخواست داریم که مسئولان مشکلات روستاها را بیشتر دریابند.
صلواتی بیان کرد: روستای صلوات آباد یکی از روستاهای هدف گردشگری است که به دلیل وجود مقبره امامزاده «بابا سید ابراهیم» و یادمان «سیدعلی اصغر کردستانی» از موقعیت دینی و مذهبی و فرهنگی برخوردار است.
وی خواستار بهسازی جاده این روستا شد و همچنین از مسئولان خواست مقبره‌ای شایسته برای مزار بابا سیدابراهیم احداث کنند.
بخشدار مرکزی سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود به احداث یادمان «سید علی اصغر کردستانی» خواننده نام آوازه کُرد در این روستا در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده نیز کنگره ملی سید علی اصغر کردستانی را در این روستا برگزار می کنیم.
وی در پایان سخنان خود مردم صلوات آباد را مردمانی فهیم دانست که سال ها در کنار یکدیگر بدون هیچگونه مشکلی زندگی می کنند.

captcha