لزوم بهره‌مندی از اساتيد برجسته دينی در برگزاری هرچه بهتر تعزيه‌خوانی
کد خبر: 3669817
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
سالاری تاکید کرد:

لزوم بهره‌مندی از اساتيد برجسته دينی در برگزاری هرچه بهتر تعزيه‌خوانی

گروه معارف: فرماندار يزد خواستار استفاده از نظرات روحانيون و اساتيد برجسته دينی در برگزاری هر چه بهتر تعزيه خوانی در يزد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، مصطفي سالاري، فرماندار یزد 13 آذرماه در ديدار با اعضاي هيأت مديره سازمان مردم نهاد انجمن تعزيه خوانان و تعزيه داران يزد با بيان اينكه يكي از اهداف برگزاري مراسم هاي ويژه ايام محرم و صفر زنده نگه داشتن اسلام و ترويج و گسترش قيام حسيني و درس آزادگي است اظهار کرد: در اين مراسم ها و به ويژه در برگزاري مراسم تعزيه خواني بايد دقت لازم صورت گيرد تا شأن و منزلت قيام امام حسين (ع) و يارانش حفظ شود و از ورود خرافات پيشگيري شود.
فرماندار يزد با انتقاد از برخي اقدامات توسط تعداد محدودي از افراد به ويژه افراد غير بومي در برگزاري مراسم هاي اين ايام تصريح كرد: خوشبختانه در دو سال گذشته با هماهنگي هاي صورت گرفته توسط نيروي انتظامي و ساير ارگان هاي مرتبط برخي اقداماتي كه موجب خدشه به اين مراسم ها شده، جلوگيري شده است.
وي با اشاره به سياست هاي دولت تدبير و اميد در راستاي توسعه و گسترش سازمان هاي مردم نهاد در سطح جامعه در حوزه مختلف تصريح كرد: بدون شك تأسيس سازمان مردم نهاد تعزيه خوانان و تعزيه داران در يزد را موجب ارتقاء كمي و كيفي فعاليت هاي مربوط به اين حوزه خواهد شد.
عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به ثبت جهاني شهر يزد ابراز کرد: بحث ثبت جهاني شهر يزد تنها مربوط به بناها و بافت آن نبوده بلكه يكي از مهمترين ملاك هاي اين اتفاق بسيار مهم آداب، فرهنگ و رسوم مردمان يزد از قديم و گذشته بوده است.
فرماندار يزد اضافه كرد: در سالهاي گذشته زمينه حضور گردشگران خارجي در مراسم و عزاداراي هاي در ايام محرم فراهم شده كه بايد ضمن جلوگيري از ورود تحريف و خرافات در اين مراسم ها به اصل واقعيات و پيام اين قيام عظيم بپردازيم.
سالاري خواستار استفاده از نظرات روحانيون و اساتيد برجسته ديني در برگزاري هر چه بهتر تعزيه خواني در يزد شد و افزود: حضور کارشناسان، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، در کنار سازمان مردم نهاد تعزيه خوانان و تعزينه داران زمینه ای بهتری برای تحقق اهداف در اين زمينه را فراهم می آورد.

captcha